Jobbsafari

Vil du være med å forme fremtidens maritime fagfolk?

OmrådeKarmøy
Publisert16.1.2025
Søk senest4.2.2025

Om stillingen

Solstad har nå en spennende mulighet som "Competence Manager" ved vårt hovedkontor i Skudeneshavn.

Kompetanse er en kjerneverdi i selskapet. Den rette kandidaten vil få ansvar for å sikre en framtidsrettet drift og utvikling av kompetansearbeidet for vårt maritime personell. Du vil ha en sentral rolle i et globalt og mangfoldig team.

Stillingen har hovedansvar for opplæring og kompetanseutvikling i selskapet og har nær kontakt med vårt maritime personell samt våre internasjonale kontorer og myndigheter. Stillingen rapporterer til HR Direktør.

Ansvarsområder:

  • Videreutvikle og implementere strategier og systemer for opplæring, kompetanseutvikling og sjøfolks karrierevekst
  • Ansvar for oppfølging og etterlevelse av regelverk knyttet til maritim kompetanse og kursmatriser
  • Identifisere, utvikle og gjennomføre opplæringsprogrammer og workshops
  • Utvikle og implementere digitale opplæringsløsninger
  • Samarbeide med eksterne opplæringsleverandører, faglige institusjoner og relevante myndigheter
  • Sikre kostnadseffektiv bruk av budsjett og ressurser

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning innen teknologi, HR, pedagogikk, eller lignende
  • Erfaring i digitale verktøy, opplæringssystemer og programmer, gjerne i maritim eller offshore industri
  • Leder med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner (engelsk/norsk)

Hvis du er strukturert, initiativrik og har evne til å motivere kan vi tilby den rette kandidaten jobb i et dynamisk og internasjonalt miljø.

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktige betingelser, inkl. svært gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Varierte arbeidshverdag i en børsnotert, internasjonal kompetansebedrift
  • Mulighet for personlig og faglig utvikling
  • Dedikerte kolleger og et inkluderende arbeidsmiljø

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger