Jobbsafari

Vil du løfte markedsføringen av Oslo kulturskole til nye høyder?

1 måneder siden
OmrådeOslo
Søk senest5.5.2024
JobbdetaljerFast

Om stillingen

Oslo kulturskole tilbyr undervisning i dans, teater, gaming, musikk og visuell kunst, og har kurs for barn, ungdom og voksne over hele byen. Kulturskolen har Skandinavias nest største masse av elevplasser og forestillingsseter, som årlig skal møtes av nye elever og et nytt publikum. I rollen som markedssjef vil du ha en nøkkelrolle i arbeidet med å fylle opp eksisterende og nye plasser. Vi har behov for å løfte markedsføring av kulturskolens tilbud opp på et strategisk nivå, og du vil derfor få en stilling som strekker seg fra det strategiske til det operasjonelle og taktiske. Stillingens øverste målsetning vil være å sikre kulturskolens resultatkrav på elevplasser, samt finne områder kulturskolen kan realisere gevinst i form av uutnyttet kapasitet.


Arbeidsoppgaver

Primære arbeidsoppgaver:

  • Initiere, lede og være bidragsyter for kulturskolens daglige markedsarbeid og kampanjer, samt fordele dertil hørende oppgaver
  • Ha daglig dialog og interaksjon med kulturskolens ledelse, kommunikasjonsseksjonen og samarbeidspartnere for planlegging og gjennomføring av markedsarbeid
  • Ha overblikk under kampanjeavvikling slik at disse får nødvendig fremdrift
  • Sette inn avbøtende/forsterkede elementer i kampanjer når det er behov for dette. Skape oppmerksomhet i presse og SoMe for kulturskolens tiltak

Primære ansvarsområder:

  • Strategisk, taktisk og operativt ansvarlig for kulturskolens markeds- og salgsarbeid
  • Langsiktig planlegging og kortsiktig avvikling av markedsaktiviteter basert på kulturskolens sykliske tilbudsstrukturer, men også ad-hoc kampanjer for å selge ut mindre kurstilbud og forestillinger
  • Utforme markedsstrategi basert på virksomhetens ressurser, verdier og siktemål
  • Ledelse av kolleger og medarbeidere i et langsiktig markedsstrategisk arbeid, og motivere for kortsiktige mål og resultatoppnåelse i kampanjearbeid

Kvalifikasjoner

Du må:

  • Kunne dokumentere erfaring med vellykket salgsarbeid og ledelse av store markedskampanjer.
  • Ha relevant universitets- eller høyskoleutdannelse f. eks. innenfor kommunikasjon og markedsføring på bachelor- eller masternivå. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Ha gode og dokumenterbare lederegenskaper
  • Kunne vise til dokumenterbar erfaring med vellykket salgsarbeid og ledelse av markedskampanjer

Det er ønskelig med:

  • Kjennskap til kulturliv og skoleverket er en fordel, men ikke et krav

Personlige egenskaper

  • Svært gode kommunikative og strategiske evner, og greie å sette seg inn behovene til kulturskolens ulike målgrupper
  • Et visuelt godt blikk og kunne kommunisere med markedsføringsbyrå, web- og grafiske designere på en måte som gjør at kvaliteten i deres leveranser styrkes
  • «Nese» for hvordan man kommuniserer til et bredt publikum og hvordan man kommuniserer til spesifikke interessefellesskap
  • Gode samarbeidsevner og løsningsorientert 
  • Evne til selvstendig arbeid som inngår i et sammensatt fagteam
  • Nøyaktig, strukturert og ryddig

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Stillingen lyses ut i stillingsgruppe 7, stillingskode 195, Fagspesialist, Spesialkonsulent II med lønnsspenn 50-59 (for tiden kr 754 000 til 900 300) iht. etatens lønnspolitiske strategi. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
  • Muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Lyse, moderne kontorlokaler i åpent landskap, sentralt i Oslo
  • Oslo kommunes pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning
  • Trening i arbeidstiden

Kontaktinformasjon

Stian Trones, Stabsjef Oslo kulturskole, 45616377, [email protected]


Arbeidssted

Storgata 25


0184 Oslo


Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Oslo kommune



Referansenr.: 4800879717


Stillingsprosent: 100%


Fast


Søknadsfrist: 05.05.2024



Oslo Kommune Kulturetaten

BedriftOslo Kommune Kulturetaten
Vis flere jobber for denne bedriften

Søk etter flere lignende stillinger