Gjerdrum kommune Personal og organisasjon

Vil du jobbe med arkiv og bidra til gode, effektive arbeidsprosesser?

OmrådeGjerdrum
Publisert14.3.2025
Søk senest29.3.2025

Om stillingen

Beskrivelse av stilling:

Vi søker en strukturert og faglig engasjert arkivkonsulent til vårt team i midlertidig stilling. Stillingen kan eventuelt tilpasses en lavere stillingsprosent dersom det er ønskelig. Stillingen er sentral i vårt arbeid med å sikre kvalitet i dokumenthåndteringen og gi god brukerstøtte til våre kolleger.

Arbeidsoppgaver:

  • Kvalitetssikring og journalføring av inn- og utgående dokumenter
  • Kvalitetssikring og publisering av offentlig journal (postlister)
  • Brukerstøtte og veiledning i saker som krever fagkompetanse, for eksempel innsynssaker 


Kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning fra høyskole, arkivskolen eller arkivakademiet. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Utdanningsretninger: arkivfag, dokumentasjonsforvaltning eller administrasjon
  • Svært god kunnskap om offentleglova, forvaltningsloven og arkivloven
  • Erfaring fra daglig elektronisk arkivarbeid i offentlig sektor
  • Meget god IT-kompetanse og generell systemforståelse
  • God kjennskap til offentlig drift
  • Kjennskap til Acos WebSak+ er en fordel

Egenskaper:

  • Meget god offentlig organisasjonsforståelse
  • Interesse for og forståelse av digitale prosesser og arkivsystemer
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Nøyaktig, strukturert og effektiv
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Serviceinnstilt og endringsvillig
  • Bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø


Vi tilbyr:

  • Gunstig pensjonsordning, yrkesskade- og gruppelivsforsikring
  • Godt, inkluderende og spennende arbeidsmiljø
  • En spennende stilling med varierte oppgaver
  • Muligheter for faglig utvikling

  • Et inkluderende og engasjert arbeidsmiljø


Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.


Link til søknadsskjema: Søk her

Gjerdrum kommune Personal og organisasjon

BedriftGjerdrum kommune Personal og organisasjon

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger