NAV Sør-Troms

Veileder - sykefraværsoppfølging 

OmrådeHarstad
Publisert14.5.2024
Søk senest29.5.2024

Om stillingen

Vil du bidra med å realisere NAV sitt samfunnsoppdrag med flere i arbeid og aktivitet og forebygge utenforskap? Fast stilling som veileder arbeidsrettet brukeroppfølging

Vil du være med å gi mennesker muligheter, samtidig som du medvirker til å utvikle NAV-kontoret i Sør-Troms. Vi ser etter deg som trives med å finne gode løsninger i samspill med mennesker som er i en krevende livssituasjon.Er du en person som trives med å veilede og motivere mennesker, og trives i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Hvis du kjenner deg igjen i dette kan du være den vi leter etter. Ved intern tilsetting er det mulighet for vikariat.

NAV Sør-Troms er en spennende og utviklende arbeidsplass med rundt 65 høyt kvalifiserte og motiverte ansatte. NAV-kontoret betjener innbyggere i kommunene Ibestad, Tjeldsund, Kvæfjord og Harstad, hvor det bor om lag 33 000 personer. Det er tjenestesteder i alle kommunesentrene (Hamnvik, Evenskjer, Borkenes og Harstad).  Det må regnes med noe reisevirksomhet innenfor geografiområdet Sør-Troms. Som medarbeider hos oss skal du veilede og motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon på grunn av helse, sosiale utfordringer og/eller arbeidsledighet, og som har behov for bistand og oppfølging fra NAV-kontoret for å komme i arbeid.

Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging og veiledning mot arbeid og aktivitet
  • Kartlegge ressurser, kompetanse og interesser i samarbeid med søker
  • Saksbehandling etter gjeldende lovverk
  • Veiledning digitalt og ved fysiske samtaler  
  • Råd og veiledning om hverdagsøkonomi
  • Vurdering av tiltak og virkemidler for å avklare arbeidsevne, beholde eller komme i arbeid 
  • Planlegge og gjennomføre møter med arbeidsgivere, aktører innen helse- og velferdsfeltet og tiltaksarrangører 
  • Ajourhold av egen portefølje i NAV sine fagsystemer 
  • Samarbeid og bistand internt med kolleger
  • Bidra til fagutvikling
    Det kan bli endringer i arbeidsoppgaver ut fra kontorets behov 

Kvalifikasjoner

Fullført 3-årig utdanning tilsvarende bachelorgrad fra høgskole og/eller universitet innen sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag, samfunnsfag eller andre relevante fagområder. Relevant erfaring kan kompensere for noe av utdanningskravet

  • Kompetanse og erfaring med saksbehandling, veiledning og relasjonsarbeid vil bli vektlagt
  • God kompetanse og forståelse for bruk av IKT som arbeidsverktøy 
  • God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne 

    Vi ønsker at du
  • Har god forståelse for arbeids- og velferdspolitikken i en samfunnsmessig sammenheng  
  • Kan identifisere deg med NAVs visjoner og mål  
  • Har kunnskap om arbeidsinkludering og relasjonsbygging mot arbeidsgivere
  • Har evne å ta ansvar og jobbe selvstendig og samtidig jobbe i team      

Personlige egenskaper som vektlegges

  • Gode sosiale ferdigheter og evne til å skape tillit 
  • Liker å bygge relasjoner og skape motivasjon  
  • Er strukturert og resultatorientert og samtidig opptatt av kvalitet  
  • Er selvstendig og evner å prioritere 
  • Trives i en hektisk hverdag og evner å stå i endringer  
    Personlig egnethet vil bli vektlagt  

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et ambisiøst NAV-kontor  
  • Dyktige og kompetente kollegaer i et aktivt og engasjert fagmiljø 
  • Muligheter for faglig og personlig utvikling 
  • Fleksitidsordning  
  • Lønn i statlig lønnsregulativ (førstekonsulent kode 1408) i lønnstrinn 52 – 62, med lønnsspenn 516 800 – 604 900. Høyere lønn og rådgiverkode 1434 kan vurderes for søkere med høyere utdanning og særlig relevant erfaring.
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %).

Kontaktinformasjon

Rune Leines, Avdelingsleder, 948 94 783
Kari Hanssen, NAV-leder, 918 58 458

Arbeidssted

Asbjørn Selsbanes gate 3
9405 Harstad

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 4814626036
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.05.2024

NAV Sør-Troms

BedriftNAV Sør-Troms
Om bedriften

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.

Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.

NAVstilling

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Brann, Entring og Sikkerhetsvakt (BES-vakt) på Mongstad, utenfor Bergen

Avarn Security AS

Bergen6/11 - 6/30
Anbefalt