Veileder avklaringstiltak - Midt-Troms
Om stillingen
Vi har siden våren 2021 driftet arbeidsmarkedstiltaket Avklaring for NAV Troms og Finnmark, med kontorsted på Finnsnes og Sjøvegan. Med ny kontraktsperiode som starter juni 2025 så blir vi værende i det som vokser seg til å bli en stor region i nord. Vi har nå behov for å utvide vår gjeng og leter derfor etter en veileder som kan bemanne en eller begge to av våre kontorer i Midt-Troms. I den forbindelse er vi ute etter deg som vil bidra til at deltakere som kommer til oss opplever mestring i sin retur til arbeidslivet.
100% fast stilling som Veileder/Jobbcoach -- Midt-Troms
På grunn av økt behov så ønsker vi nå å ansette en ny veileder i Midt-Troms. Spesifiser om du ønsker å jobbe fra Finnsnes eller Sjøvegan i søknad. For rett kandidat vil det være gode muligheter for en rask oppstart.
Arbeidsoppgavene vil være å tilby det arbeidsrettede tiltaket Avklaring. Formålet er å vurdere tiltaksdeltakerens arbeidsevne og eventuelle spesifikke behov for bistand for å skaffe seg eller beholde arbeid. Avklaringen skal bidra til at deltaker får økt innsikt i sine muligheter på arbeidsmarkedet og i egne ressurser og ferdigheter i jobbsammenheng. En vesentlig del av dette er individuelt tilpasset tiltaksgjennomføring i tråd med tiltaksdeltakers behov.
Arbeidshverdagen vil innebære tett oppfølging av deltakere som skal mestre arbeid, og oppgavene vil variere fra 1-til-1 kartlegging, utprøving i det ordinære arbeidsmarkedet og rapportskriving av hele avklaringsprosessen deltakerne er gjennom.
Vi trenger deg som kan tilføre oss kompetanse og vilje -- du ønsker å være en bidragsyter både mot våre samarbeidspartnere og deltakere -- samt internt i organisasjonen.
Kvalifikasjoner:
3-årig høyskoleutdanning (gjerne innen helsefag, sosialfag eller pedagogiske fag)
Ovenstående kan erstattes med annen relevant utdanning og arbeidsinkluderings- og avklaringskompetanse
Vi skal samlet fylle følgende kompetanseområder, du må kjenne deg igjen i ett eller flere områder:
Kompetanse innen yrkes- og karriereveiledning
Mestrings- og motivasjonsteknikker
Livsstilsveiledning
Kompetanse og nettverk i lokalt og regionalt næringsliv
Kompetanse på metoder og verktøy for systematisk kartlegging av arbeidsevne
Erfaring med opptrening
Trening og funksjonsfremmende trening
Helsepersonell med medisinskfaglig rehabiliterings- og veiledningskompetanse
Erfaring fra inkludering av utsatte grupper i arbeidslivet, herunder oppfølging av arbeidsgivere i den forbindelse
Kompetanse på tilrettelegging av arbeid for personer med ulike helseutfordringer
Erfaring med opptrening
Trening og funksjonsfremmende trening
Egenskaper:
Du er relasjonssterk
Du har gode muntlige og skriftlige fremføringsevner
Du har god samarbeidsevne og er løsningsorientert
Du er selvstendig, målrettet og nytenkende
Vi tilbyr deg:
En spennende arbeidshverdag hvor man får brukt egen kompetanse
Dager som er svært varierte, med en konstant følelse av måloppnåelse og nye utfordringer
Fleksibel arbeidshverdag der du i stor grad styrer dagene selv
Følelsen av å bety noe. Både for enkeltindivider, bedrifter og lokalsamfunn
Faglig påfyll, blant annet med flere fagdager og fagsamlinger i året
Et godt arbeidsmiljø
Betingelser etter avtale
Er du den vi leter etter? Send en kortfattet søknad og CV via vår hjemmeside på www.bufarkompetanse.no. Vi ber om at du spesifiserer om du er interessert i fulltid eller deltid.
Eventuelle spørsmål kan stilles til fungerende Regionleder Nord, Ulrikke Vangen. Hun kan du nå på mobil 936 79 461 eller på mailen [email protected]. NB: vi møter aktuelle søkere fortløpende, dette betyr at vi muligens ansetter før søknadsfrist dersom rette kandidater dukker opp.