Jobbsafari

Tolkeformidler for døve, døvblinde og hørselshemmede

OmrådeLillesand
Publisert15.1.2025
Søk senest29.1.2025

Om stillingen

Tolkeformidler for døve, døvblinde og hørselshemmede
Nav Hjelpemiddelsentral Agder er organisert under NAV Hjelpemidler og tilrettelegging med totalt ca. 1300 ansatte fordelt på 14 sentraler i hele landet. Vi er et ressurs- og kompetansesenter med bred kunnskap om ulike funksjonsnedsettelser og hvordan tilrettelegging, hjelpemidler og teknologi kan fremme funksjon, aktivitet og samfunnsdeltagelse for alle. Ansatte ved hjelpemiddelsentralen har bred faglig bakgrunn og vi løser oppgavene gjennom tett tverrfaglig samarbeid. Vi bistår brukere, kommuner, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere gjennom rådgivning, opplæring og tilrettelegging.

Om NAV hjelpemiddelsentral Agder? 
NAV Hjelpemiddelsentral Agder er lokalisert på Kjærlingland utenfor Lillesand, mellom Grimstad og Kristiansand og betjener innbyggere i hele fylket. Vi bistår kommuner, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere med rådgiving, veiledning, opplæring og tilrettelegging, slik at personer med ulike funksjonsnedsettelser kan delta på alle samfunnets arenaer. Vi er cirka 70 ansatte fordelt på ledelse/stab og 6 ulike avdelinger. Avdelingene samarbeider tverrfaglig på daglig basis. Vi er inne i en spennende periode med flere utviklingsprosjekter som byr på interessante utfordringer. 

Om stillingen
Nav Hjelpemiddelsentral Agder har ansvar for tolketjenester til døve, døvblinde og hørselshemmede i Agder. Vi har nå ledig stilling som formidler, i 100% stilling. Tolketjenesten Agder vil etter ansettelse av formidler bestå av 7 tolker og én formidler.

Vil du være en del av et dedikert team, med mye engasjement og stor takhøyde? Liker du å ha mange baller i luften, er strukturert, beslutningsdyktig, meget serviceinnstilt og trives med koordineringsansvar, så er det kanskje deg vi ser etter?


Arbeidsoppgaver

  • Ta imot, behandle, fordele og følge opp tolkeoppdrag
  • Samhandle med interne og eksterne samarbeidspartnere for å skape en god tjeneste
  • Delta i ulike nettverk, være faglig oppdatert og utvikle tjenesten
  • Drive informasjonsarbeid og opplæring i formidler-saker internt og eksternt
  • Endring i oppgaver/andre oppgaver kan bli tillagt stillingen i takt med skiftende behov
  • Arbeidstid er på dagtid, men noe forskyving av arbeidsdagen og enkelte kveldsvakter kan forekomme

Kvalifikasjoner

Krav

  • Utdanning innen administrativt arbeid/kontorfag, fagbrev eller bachelornivå
  • Erfaring med turnusplanlegging/bookingsystem eller lignende
  • Gode serviceholdninger og brukerfokus
  • Gode grunnleggende datakunnskaper
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk

Ønsket

  • Kompetanse innen personal/HR
  • Kjennskap til arbeidstidsbestemmelser
  • Veiledningskompetanse
  • Erfaring i bruk av Excel
  • Kjennskap til fagområdet

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide selvstendig, ta initiativ og tenke utvikling
  • Trives med å koordinere, løse og ferdigstille oppgaver
  • Er nøyaktig, strukturert, effektiv og fleksibel
  • Evne til å ta beslutninger og stå trygt i det
  • Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt

Vi tilbyr

  • Fast 100% stilling, med oppstart 01.03.2025 eller så snart som mulig
  • Spennende og meningsfylte oppgaver innenfor et viktig samfunnsoppdrag
  • Aktive og engasjerte kollegaer som har fokus på utvikling av tjenestene
  • Hyggelig arbeidsmiljø
  • Avhengig av utdanningsnivå og erfaring lønnes stillingen fra kr 495.200,- til kr 615 700,-
  • God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)

Kontaktinformasjon

Anna Elize Liljenkvist, Seksjonsleder, 47275374, [email protected]

Arbeidssted

Skytterheia 1
4790 Lillesand

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 4907233471
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.01.2025

Barona Norway

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger