Kjersti Sandanger

Saksbehandler undersøkelse- og oppfølgningsteam

OmrådeSola
Publisert26.9.2025
Søk senest13.10.2025

Om stillingen

Barneverntjenesten i Sola har en ledig 100% fast stilling, som saksbehandler på undersøkelses- og oppfølgningsteamet.

Stillingen er ledig fra 01.12.25
Barneverntjenesten har til sammen 33 ansatte, og holder til i Sola Rådhus. Barneverntjenesten er organisert i fire team. Undersøkelse- og oppfølgningsteamet mottar nye meldinger, undersøker og følger opp hjelpetiltak. De øvrige teamene er omsorg og ettervernsteamet, tiltaksteamet og fagteam. 

Vi jobber ut ifra visjonen "Sammen om barnets beste". 
Sola kommune tar barn og unge på alvor. Vi har fokus på laget rundt barnet og helhetlige tjenester.


Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling etter barnevernsloven.
  • Samtaler med barn og ungdom.
  • Samtaler med foreldre.
  • Kunne delta i mottaksarbeid og akuttarbeid.
  • Kartlegging og undersøkelse av hjelpebehov.
  • Oppfølgning og evaluering av hjelpetiltak.
  • Vurdering, analyse og dokumentasjon.
  • Delta i og lede ulike møter og samarbeid rundt barn og familier.
  • Være kommunens representant i barneverns- og helsenemnda.
  • Holde seg oppdatert på lovverk, rutiner og faglig utvikling i tjenesten.

Kvalifikasjoner

  • Bachelor i sosialt arbeid, barnevernspedagog/sosionom eller vernepleier.
  • Det er ønskelig med barnevernfaglig videreutdanning.
  • Erfaring fra barnevernfaglig arbeid, saksbehandling og forvaltning vil bli vektlagt.
  • Gode IKT kunnskaper.
  • Personlig egnethet vektlegges.
  • God muntlig og skriftlig fremstilling.
  • Førerkort.

Du må laste opp relevante vitnemål og attester. Vitnemål og/eller karakterutskrifter kan du hente fra Vitnemålsportalen.
Har du utdanning fra utlandet må du legge ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir).

Se også https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet

Personlige egenskaper

  • Opptatt av brukermedvirkning og barnets stemme spesielt.
  • Gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig.
  • God relasjonskompetanse.
  • God faglig forståelse.
  • Evne til systematisk og målrettet arbeid.
  • Evne til å reflektere over seg selv i rollen som barnevernsansatt, og i møte med andre.
  • Evner å jobbe selvstendig og i team.
  • God arbeidskapasitet.
  • Evner å stå i pressede situasjoner.
  • Viser initiativ og har gjennomføringskraft.
  • Tror på og liker lagarbeid og tverrfaglig samarbeid.
  • Er trygg, raus og ydmyk.

Vi tilbyr

  • Lesedager.
  • Opplæring og veiledning.
  • Et godt arbeidsmiljø og flotte kollegaer.
  • Tilgang til kantine, sykkelgarderobe og gode parkeringsmuligheter.
  • Velferdsordninger og gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Lønn i henhold til KS garantilønnsstige
    • stillinger med krav om 3-årig utdanning: kr 522 600 - 616 900

Ansettelse skjer på de vilkårene og pliktene som går fram av utlysningen, og de lovene, reglementene og tariffavtalene som til enhver tid gjelder.

Kontaktinformasjon

Kjersti Sandanger, Barnevernleder, +47 91883331

Arbeidssted

Rådhusvegen 21
4050 Sola

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Sola kommune

Referansenr.: 5020127442
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.10.2025

Kjersti Sandanger

BedriftKjersti Sandanger

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Cabin Crew

Emirates

Dubai31.10. - 30.11.
Anbefalt