Om stillingen
Er du vår nye regnskapskollega med digital interesse og et blikk for smartere prosesser?
Vi ser etter deg som har erfaring innenfor regnskap, men som også har interesse for og erfaring fra utvikling av en fremtidsrettet regnskapsfunksjon. Dette er stillingen for deg som trives med tall og struktur, men som også ser verdien av å bruke teknologi og data for å gjøre jobben mer effektiv og fremtidsrettet.
Vi er 13 ansatte som leverer regnskap fra A-Å for alle kommunens virksomheter, to interkommunale samarbeid, Kirkelig fellesråd, syv menighetsråd, et sameie og en stiftelse. Nå trenger vi en erstatning for vår dyktige medarbeider som går av med pensjon.
Arbeidsoppgaver
- regnskapsoppgaver som bokføring, kontroll, avstemming og kasseoppgjør
- kontroll av moms/momskompensasjon og oppgjør av moms
- administrere og bistå virksomhetene knyttet til betalingsløsninger
- årsoppgjør inklusiv utarbeidelse av årsregnskap med noter for særregnskap
- bidra til at alle arbeidsprosesser og rapporteringer skjer i henhold til regelverk og frister
- samarbeid og dialog med kommunens ulike virksomheter
- bidra til å utarbeide og vedlikeholde rutinebeskrivelser og veilede ansatte og ledere innenfor fagfeltet
- andre forefallende oppgaver i avdelingen
Kvalifikasjoner
Du må ha
- minimum treårig høyskole-/universitetsutdanning innenfor regnskap/økonomi – relevant erfaring og god forståelse for økonomiske prosesser kan kompensere for utdanningskravet
- god kompetanse på moms og momskompensasjon
- kjennskap til lover, forskrifter og regelverk for kommuneregnskap
- kjennskap til ERP-system og gjerne fra bruk av Visma Enterprise
Vi bruker stort sett digitale verktøy i vårt arbeid, og du må være komfortabel med dette i ditt arbeid.
Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Det er ønskelig at du har
- master i økonomi eller kommuneregnskap
- noen år med praktisk erfaring fra regnskap, kontroll og årsavslutning fra kommune eller stor organisasjon
- erfaring med Power BI eller tilsvarende verktøy og interesse for digitalisering og forbedring av prosesser
Personlige egenskaper
- nysgjerrig, initiativrik og endringsvillig.
- fleksibel, men målrettet og med høy gjennomføringsevne
- gode evner til samarbeid på tvers av faggrupper
- opptatt av høy kvalitet og god service i leveranser
- godt humør, positiv innstilling og vilje til å stå på og hjelpe kollegaer i hektiske perioder
I tillegg bør du være nøyaktig, strukturert og selvstendig.
Vi tilbyr
- et godt og uformelt arbeidsmiljø preget av tillit, åpenhet og samarbeid
- konkurransedyktig lønn innenfor kommunale vilkår
- fleksitid med mulighet for delvis hjemmekontor
- gode forsikrings- og pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Helga Løtuft, virksomhetsleder, 97 04 13 40, [email protected]Arbeidssted
Idrettsveien 81400 Ski
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nordre Follo kommuneReferansenr.: 5021396908
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025

