Jobbsafari

Personalrådgiver - 1 års varighet

1 måneder siden
OmrådeVerdal
Søk senest8.3.2024
JobbdetaljerEngasjement

Om stillingen

Ledig 100 % stilling i et års vikariat/ engasjement som personalrådgiver i Verdal kommune. Stillingen inngår i kommunens personalavdeling og er underlagt personal- og HMS-sjef.

Verdal kommune står overfor betydelige endringer i organisasjonen de neste årene. Det er viktig at vi makter å opprettholde en god HMS- standard for våre ansatte i dette endringsarbeidet. Kommunen søker nå etter en personalrådgiver som kan bidra til å styrke arbeidet med helse, miljø og sikkerhet i det nærmeste året.

Stillingen tilhører kommunens personalavdeling. Dette innebærer blant annet et utstrakt samarbeid med kommunens ledere, tillitsvalgte og verneombud. Du må kunne arbeide selvstendig, ha god organisasjonsforståelse og forstå styringsmekanismene i en kommune. Arbeidet vil være variert og krever både allsidighet og fleksibilitet. Det må forventes noe saksbehandling knyttet til arbeidsoppgavene. 


Tilredelse snarlig og etter nærmere avtale.


Arbeidsoppgaver

  • Bidra i utviklingsarbeid 
  • Rådgivning, forvaltning og beslutningsstøtte på HMS- området
  • Implementering av rutiner og prosedyrer i HMS- arbeidet
  • Utforme opplæringstiltak og gjennomføre intern opplæring
  • Saksbehandling

Kvalifikasjoner

Du må ha:

  • Utdanning på universitets- eller høyskolenivå, fortrinnsvis innenfor kommunal tjenesteyting, og gjerne etterutdanning innenfor personal-/HR- området
  • God kunnskap om lover og forskrifter på HMS- området
  • Gode kommunikasjonsegenskaper, både skriftlig og muntlig 
  • Digitale ferdigheter
  • Førerkort klasse B

Du bør ha/ønskelige kvalifikasjoner:

  • Relevant yrkeserfaring
  • Relevant erfaring innen HMS- arbeid og offentlig forvaltning generelt 
  • God kunnskap om verktøy og relevant statistikk innenfor fagområdet
  • Erfaring og kjennskap til arbeid i utvidet partssamarbeid 
  • Erfaring med strategisk arbeid og arbeid med implementering

Personlige egenskaper

Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet. Den vi leter etter er:

  • Analytisk
  • Strukturert og ryddig
  • Gode samarbeidsegenskaper og evne til å skape tillit i rådgiverfunksjonen
  • Tar ansvar for egen faglig utvikling og engasjement for avdelingens fagutvikling, inkludert forbedrings- og endringstiltak 
  • Positiv og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • En god representant for våre verdier: Åpen – Trygg - Modig

Vi tilbyr

  • Godt faglig miljø
  • Handlingsrom for bruk av kompetanse og videre utvikling
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • Lønn etter gjeldende lov- og avtaleverk

Kontaktinformasjon

Torgeir Skevik, Personal- og HMS-sjef, +47 93229912


Arbeidssted

Rådhusgata 2


7650 VERDAL


Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Verdal kommune



Referansenr.: 4764151835


Stillingsprosent: 100%


Engasjement


Startdato: 01.04.2024


Sluttdato: 31.03.2025


Søknadsfrist: 08.03.2024



Verdal Kommune

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger