Geir Mjøen

Personal-, lønns- og regnskapsmedarbeider

OmrådeOslo
Publisert13.10.2025
Søk senest9.11.2025

Om stillingen

Stilling som personal-, lønns- og regnskapsmedarbeider 

Administrativ avdeling ledes av en avdelingsdirektør og består i dag av åtte ansatte, som ivaretar funksjoner innenfor sikkerhet, økonomi, regnskap, lønn, HR, kommunikasjon, arkiv, IT-drift og kontordrift. 

Vår kollega innen personal og regnskap går av med pensjon tidlig i 2026, og vi ser derfor etter en person med god kompetanse og erfaring innenfor personalforvaltning, lønn og regnskap. Du må trives godt med løpende driftsoppgaver og saksbehandling, samtidig som du motiveres av å videreutvikle arbeidsprosesser.

Sammen med de øvrige ansatte i avdelingen skal du bidra til effektive og gode administrative støttetjenester for utvalget og sekretariatet.

Arbeidsoppgaver:

  • Operative personal-, lønns- og regnskapsoppgaver, herunder saksbehandling, lønnsregisteringer, perioderegnskap, årsoppgjør og løpende kontroller ut fra arbeidsdeling med Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
  • Bistå med å videreutvikle personal-, lønns- og regnskapsfunksjonene i virksomheten – herunder kvalitetssikring, rutineutvikling og internkontroll for disse funksjonene
  • Kontaktpunkt mot DFØ, Riksrevisjonen og Statens pensjonskasse (SPK) i økonomi-, lønns- og regnskapsspørsmål
  • Bidra til at vi har hensiktsmessig personalpolitikk, herunder hjelpe og veilede ledere og ansatte i spørsmål om lønn, ytelser og personalregelverk
  • Bistå i planlegging, gjennomføring og evaluering av ulike faglige og sosiale arrangementer
  • Bistå avdelingslederne i oppfølging av fravær, permisjoner og refusjoner fra NAV (sykepenger, foreldrepenger mv.)
  • Bistå i budsjett-, prognose- og analysearbeid
  • Bistå i rekrutteringsprosesser, herunder kunngjøring og oppfølging av søkere
  • Du forventes å være fleksibel med hensyn til andre arbeidsoppgaver og ansvarsområder som ligger under administrativ avdeling

Krav til den som ansettes

  • Relevant utdanning fra høyskole/universitet, minimum på bachelornivå i økonomi og administrasjon eller tilsvarende. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Relevant erfaring, fortrinnsvis fra statlig sektor
  • God kjennskap til statlig lønns- og personalreglement, samt hovedtariffavtalene i staten
  • Gode IT-ferdigheter og generelt god kompetanse i bruk av kontorstøtteverktøy slik som Microsoft Office
  • God muntlig og skriftlig formidlings- og fremstillingsevne på norsk

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med lønns- og regnskapssystemer, gjerne som fagbruker i SAP og Unit4 (Agresso)
  • Det vil være en fordel hvis du har erfaring med tjenestemodellene grunntjeneste eller delservice hos DFØ
  • Erfaring eller kjennskap til føring av regnskap etter statlige regnskapsstandarder (SRS)
  • Vi bruker Elements som sak- og arkivsystem og erfaring med bruk av dette eller lignende system er ønskelig
  • God kjennskap til offentlig forvaltning

Beskriv dine kvalifikasjoner i søknaden. 

I tillegg til gode personal- og økonomikunnskaper, vil vi legge vekt på personlig egnethet til stillingen. 


Personlige egenskaper som vil bli vektlagt

  • Serviceinnstilt og fleksibel
  • Nøyaktig og evne til å jobbe planmessig
  • God arbeidskapasitet og evne til å håndtere flere samtidige arbeidsoppgaver
  • God rolleforståelse og høy integritet
  • Evne til å arbeide selvstendig og i samarbeid med andre
  • Bekvem med å arbeide i et arbeidsmiljø der det stilles høye krav til sikkerhet

Vi tilbyr

  • Fleksibel arbeidstid
  • Eget kontor i flotte lokaler
  • To timer trening i arbeidstiden, samt tilgang til treningsrom
  • Mulighet til å holde seg faglig oppdatert
  • Stillingen lønnes som rådgiver eller seniorrådgiver, avhengig av kvalifikasjoner, med lønnsspenn fra kr 650.000 til kr 800.000
  • Medlemskap i SPK, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger

Vilkår

For stillingen gjelder krav om sikkerhetsklarering og autorisasjon på høyeste nivå. Tilsetting vil derfor skje med forbehold om sikkerhetsklarering og autorisasjon. Det er en forutsetning at du som ansatt opprettholder din klarering og autorisasjon gjennom hele ansettelsesløpet. Søkere kan ikke ha andre statsborgerskap enn norsk.

Også du som er eller har vært ansatt i en EOS-tjeneste kan søke på stillingen. Du må være forberedt på, og villig til å bidra til, at det kan gjennomføres referansesamtaler på et tidlig tidspunkt i ansettelsesprosessen.

Fra lønnen går to prosent innskudd til Statens pensjonskasse. Prøvetiden er på seks måneder. Utvalgets kontorer ligger i Nils Hansens vei 25 på Bryn i Oslo. Sekretariatets arbeid er i liten grad egnet for hjemmekontor.

Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju. Får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.

EOS-utvalget og dets sekretariat har taushetsplikt. Offentleglova og forvaltningsloven gjelder ikke for utvalgets virksomhet. Som følge at dette har vi verken offentlige søkerlister eller utvidede søkerlister.

Søknad sendes via denne siden. Søknader må ha vedlagt vitnemål og attester.

Søknadsfristen er 9. november 2025.

Nærmere informasjon om utvalgets oppgaver og arbeid er å finne i EOS-kontrolloven og på utvalgets nettsider der du blant annet finner administrative årsrapporter og  utvalgets årsmeldinger og  særskilte meldinger til Stortinget.


Geir Mjøen

BedriftGeir Mjøen

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Cabin Crew

Emirates

Dubai31.10. - 30.11.
Anbefalt