Nav arbeid og ytelser Tønsberg søker saksbehandlere
Om stillingen
Nav arbeid og ytelser Tønsberg er lokalisert i lyse og trivelige lokaler på Kaldnes i Tønsberg, med kort avstand til kollektivtransport.
Nav arbeid og ytelser Tønsberg består av 146 engasjerte og godt kvalifiserte medarbeidere. Enheten har ansvaret for saksbehandling på ytelsene arbeidsavklaringspenger, sykepenger og uføretrygd, fordelt på 6 avdelinger.
Vår del av samfunnsoppdraget er å sørge for at våre brukere får rett ytelse til rett tid. Vi har som mål å være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for våre brukere. Hos oss vil du bli en del av et godt arbeidsmiljø, med fokus på en bedriftskultur som fremmer mestring og samhandling.
Vi søker etter deg som liker å jobbe som saksbehandler med komplekse saker, er selvstendig og strukturert. På vår enhet har du muligheten til å fordype deg i saksbehandling. Vi har et sterkt fagmiljø og er opptatt av å jobbe kontinuerlig med kompetanseutvikling og medarbeiderskap for å løse samfunnsoppdraget vårt på best mulig måte.
Nav arbeid og ytelser Tønsberg har ledig inntil 4 faste stilling som saksbehandlere.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og utbetaling av arbeids- og velferdsytelser i henhold til gjeldene regelverk
- Bidra til kvalitet og måloppnåelse for enhetens fastsatte mål
- Andre oppgaver kan bli pålagt ved behov
Nav arbeid og ytelser er i endring og omstilling. Det må derfor regnes med endringer i arbeids- og ansvarsområder.
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Fortrinnsvis innen juridiske-, samfunns- eller økonomiske
fag. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet. - Ha engasjement for Nav sitt samfunnsoppdrag
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk, både muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse
- God evne til å kunne jobbe både selvstendig og i team
- God tallforståelse, strukturert og nøyaktig
- God evne til å fatte beslutninger i faglige problemstillinger på et selvstendig grunnlag
- Erfaring fra saksbehandling i offentlig forvaltning med god forvaltningsrettslig forståelse er en fordel
Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT eller HR-dir.
Vi ber om at vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden. Vitnemål kan
deles via Vitnemåls portalen.
Personlige egenskaper
- Rask og effektiv, med god kvalitet i saksbehandlingen
- Resultatorientert
- Omstillingsdyktig
- Gode samarbeidsevner og tar ansvar for egen læring
- Du bryr deg om dine kollegaer og bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- God opplæring
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert fagmiljø, med høy kompetanse
- En dynamisk arbeidsplass som hele tiden utvikler seg til det beste for brukere og samfunn
- Et engasjerende og trivelig arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- Lønnes i stillingskode 1408 førstekonsulent med lønnsspenn fra kr 565 500 – 610 000 brutto pr år. For særlig kvalifiserte søkere, kan høyere lønn vurderes.
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønn trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Liz Veronica Reitan Tømmerbakk, Avdelingsleder, 97717779Stine Næss Askjer, Avdelingsleder, 99460580
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5025225069
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025

