Heidi Sann

Ledere søkes til Nes frivilligsentral og Nærmiljøsentral

Publisert29.9.2025
Søk senest13.10.2025

Om stillingen

Er du samfunnsengasjert og vil jobbe i Norges mest ressurssterke sektor? Frivilligsentralen er en viktig lokal møteplass, hvor leder har en rolle som koordinator og "motor".

Fra 1. januar 2026 er det to ledige lederstillinger – én for Nes Frivilligsentral og én for Nærmiljøsentralen. Hver leder har ansvar og rapportering knyttet til sin sentral, men dere vil jobbe tett sammen, ha overlappende oppgaver og samarbeide om felles mål. Stillingene er fast 100%. 

Vi søker deg som er kreativ og glad i mennesker og som har lett for å komme i kontakt med folk. Du ønsker å arbeide med frivillige, og å koordinere frivillighet. I tillegg til å ha base i Årnes sentrum vil vi også åpne desentraliserte tjenester ute i deler av nærmiljøene våre.

Vi skaper lokale møteplasser, som knytter enkeltmennesker og organisasjoner sammen for å skape et godt frivillig miljø, gode aktivitetstilbud og et godt samarbeid med lokal offentlighet.

Du skal ha en viktig rolle i å utvikle samarbeidet med lokale lag, foreninger og organisasjoner som jobber på frivillig basis, og med kommune og øvrige lokale instanser.

Du blir en del av "voksenteamet" i virksomheten Fritid og frivillighet.

Vi søker deg som er kreativ, selvstendig, glad i mennesker og med gjennomføringsevne til å nå sentralens mål. Du ønsker å arbeide med mennesker og bidra til gode og innovative løsninger for lokalsamfunnet i Nes. Vi ønsker å bidra til at alle innbyggere skal få mulighet til å kjenne seg som mestrende og deltagende Nesbuer.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene vil i stor grad være like for leder i Frivilligsentralen og leder i Nærmiljøsentralen. Oppgavene fordeles etter ansvarsområde, men dere vil ha jevnlig samarbeid og utfylle hverandre i den daglige driften. 

  • Tilrettelegging for økt engasjement, utvikling og koordinering i lokalsamfunnet, bidra til aktiv deltakelse i utvikling av nærmiljøene
  • Organisere, utvikle og markedsføre prosjekter/aktiviteter i regi av virksomheten og i samarbeid med andre instanser
  • Være ansvarlig for kommunenes møteplasser for integreringsarbeidet på ettermiddag og kveld
  • Kontaktperson og medansvarlig for årets TV-aksjon hver høst
  • Ansvarlig for "jul for alle"
  • Rekruttere frivillige og følge opp disse
  • Nettverksbygging og informasjonsarbeid     
  • Søknads‑ og rapporteringsarbeid
  • Oppfølging av sentralens hjemmeside og Facebookside
  • Lede møtene med brukerstyret
  • Arbeidstid blir en fast kveld i uken, resten fortrinnsvis på dagtid

Kvalifikasjoner

  • Vi ønsker søkere med bachelor eller treårig høgskole innen fagene organisasjon og ledelse, helsefag, samfunn eller pedagogikk
  • Du har høy toleranse overfor mennesker med ulik sosial, kulturell og religiøs bakgrunn
  • Du har god gjennomføringsevne både i teoretiske og praktiske oppgaver
  • Det er ønskelig med interesse og erfaring innen prosjekt- og utviklingsarbeid
  • Det er en stor fordel om du kjenner til kommunen og bygdas frivillige arbeid
  • Du har en bredde i erfaringer innen ulik frivillighet, enten gjennom arbeid eller egeninnsats som frivillig

Personlige egenskaper

  • Fleksibel, positiv og lett for å omstille deg
  • Du trives med å ha en aktiv rolle, både på egenhånd og i samarbeid med andre
  • Du har god evne til å motivere andre, er kreativ og engasjerende, samt glad i mennesker
  • Det vil bli tatt hensyn til at ledere av Nes Frivilligsentral/Nærmiljøsentral i mange sammenhenger skal utfylle hverandre når det gjelder kompetanse og personlige ferdigheter, samt jobbe inn i ett større team
  • Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
  • Gode kollegaer 
  • Du inngår i faglige nettverk lokalt, regionalt og nasjonalt

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.

Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.

Praktisk informasjon om søkerprosessen 

Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår.  Her  finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.

Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.

Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju. 

Minst to referanser skal oppgis.

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.

Velkommen som søker!


Link til søknadsskjema: Søk her

Heidi Sann

BedriftHeidi Sann

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Cabin Crew

Emirates

Dubai31.10. - 30.11.
Anbefalt