Jobbsafari
Avdeling for oppvekst, Siljan kommune

Leder for pedagogisk-psykologisk tjeneste, 100% fast

OmrådeSiljan
Publisert23.10.2024
Søk senest16.11.2024

Om stillingen

Vil du være med å bidra til at barn og unge med særskilte behov sikres gode opplærings- og utviklingsmuligheter i Siljan?

Fra 1. januar 2025 er det ledig fast stilling som leder for Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) i Siljan.

Stillingen er en kombinert leder- og rådgiverstilling (50/50). Tjenesten består av tre personer inkludert leder. PPT er organisert under oppvekstavdelingen, og sitter i et tverrfaglig kontorfellesskap med barnevern, barnehagemyndighet og helsestasjon.

PPT har som mål å bidra til at barn og unge med særskilte behov sikres gode opplærings- og utviklingsmuligheter. PPT er kommunens sakkyndige instans når det gjelder spesialpedagogisk hjelp/individuelt tilrettelagt opplæring. PPT har også ansvaret for å bistå barnehage og skole i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling for å legge opplæringen bedre til rette for barn og unge med særskilte behov.

Den ansatte må disponere egen bil i tjenesten. Kjøregodtgjørelse etter gjeldende regler.   

Det stilles krav til levert og godkjent politiattest før tiltredelse i stillingen.


Arbeidsoppgaver

  • Være en del av kommunalsjefens ledergruppe
  • Delta fast i tverrfaglig team og i pågående prosjekter
  • Fag- og personalansvar
  • Direkte klientarbeid med utredning- og rådgivningsarbeid, konsultasjon og veiledning, samt sakkyndighetsarbeid
  • Oppfølging av avdelingens strategi og handlingsplan
  • Bistå skolen i kompetanse- og organisasjonsutvikling, med blant annet fast tilstedeværelse i barne- og ungdomsskole  
  • Tverrfaglig samarbeid

Kvalifikasjoner

  • Mastergrad eller tilsvarende innenfor pedagogikk eller psykologi
  • Erfaring med arbeid i PPT, med sakkyndige utredninger og systemarbeid opp mot skole/barnehage
  • Vi ønsker at vedkommende har erfaring fra grunnskole
  • Ønskelig med ledererfaring/formell lederutdanning, eller være villig til å ta videreutdanning
  • Erfaring med utredningsarbeid og spesialpedagogisk arbeid 
  • Sertifisert i Wechsler-tester og andre relevante kartleggingsverktøy
  • Gode digitale ferdigheter
  • God skriftlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

Alle våre tjenester bygger på verdiene barnets beste, respekt, raushet og mot.

  • Evne til å motivere og engasjere medarbeidere til å jobbe mot felles mål
  • Selvstendig og med gode evner til å jobbe fram løsninger
  • God kommunikasjon og samhandling med andre internt og eksternt
  • Vise god faglig forståelse og være opptatt av og evne å skape gode menneskemøter hvor respekt og raushet står høyt
  • Fleksibel, systematisk og målrettet  
  • Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr

  • Et godt tverrfaglig fagmiljø med høy kompetanse
  • Varierende og utfordrende oppgaver
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter tariff/avtale
  • God pensjonsordning gjennom KLP 

Kontaktinformasjon

Torny Strand Moripen, Oppvekstsjef, +47 47359835
Ida Marie Engen, PP-leder, 95004461

Arbeidssted

Sentrumsveien 107
3748 Siljan

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Siljan kommune

Referansenr.: 4875876485
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.11.2024

Avdeling for oppvekst, Siljan kommune

BedriftAvdeling for oppvekst, Siljan kommune
Om bedriften

Siljan Kommune har høye ambisjoner om å gi innbyggerne et godt tjenestetilbud. Vår visjon er Trygg – Levende – Inkluderende, derfor ønsker vi oss arbeidstakere som har forståelse for kommunens samfunnsoppdrag og som er ambisiøse i forhold til egen innsats for å skape resultat og utvikling. Siljan kommune forventer ansvarsfulle arbeidstakere med høy etisk bevissthet.

Med sin beliggenhet i Grenland og som deltaker i grenlandssamarbeidet, har kommunen et utstrakt samarbeid innenfor en rekke fagområder.

Siljan kommune er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

Les mer om Siljan kommune her

Søk etter flere lignende stillinger