Om stillingen
Motiveres du av å jobbe et sted med et viktig samfunnsoppdrag? I Skatteetaten er vi om lag 7000 engasjerte ansatte som alle jobber mot samme mål; å sikre finansieringen av velferdssamfunnet.
Som seksjonsleder vil du få muligheten til å jobbe med ett av de mest omfattende programmene i vår historie, ĢFremtidens innkrevingģ ? et prosjekt med en investeringsramme på 4 milliarder, som varer frem til 2030. Investeringsrammen for programmet er stort, men vi er langt mer opptatt av gevinsten samfunnet skal høste, som er på over 16.5 milliarder kroner. Gevinsten vil sikres gjennom en mer effektiv innkreving av alt fra barnebidrag til skatt og bøter på vegen av både Skatteetaten, samt nær 60 andre offentlige aktører som NAV, Lånekassen og Politiet. Å kunne skape en slik type samfunnsnytte er få forunt ? og noe vi er svært stolte av å kunne bidra til!
Helt konkret innebærer ĢFremtidens innkrevingģ at vi skal erstatte fem separate innkrevingssystem med én felles løsning. Dette inkluderer sømløs overføring av prosjektleveranser til linjen og styrking av organisasjonens evne til å forvalte nye løsninger.
Kort om seksjon innkreving fellesløsninger
Seksjonen er en del av Avdeling innkreving og innsats, som er en av to leveranseavdelinger med ansvar for nyutvikling og videreutvikling i Skatteetaten. Avdelingen har ansvaret for løsninger knyttet til innkrevings- og innsatsområdet og er involvert i flere større prosjekter og satsninger akkurat nå. Avdelingen er organisert i tre seksjoner og ti grupper, seksjon innkreving fellesløsninger er akkurat nå den største seksjonen og består av fem grupper. Seksjonen har medarbeidere lokalisert på tre lokasjoner, Oslo, Trondheim og Mo i Rana.
Seksjonen har et viktig ansvar for å utvikle, implementere og forvalte IT-løsninger (både kjernefunksjonalitet og helhetlige produkter) som muliggjør effektiv og rettferdig offentlig innkreving.
Som seksjonsleder vil dine ansvarsområder være:
- Resultat- og personalansvar for seksjonens arbeid, inkludert ledelse og utvikling av fem grupper på tre ulike lokasjoner med om lag 70 ansatte.
- Være oppdragsansvarlig i definerte prosjekter knyttet til Fremtidens innkreving - ett av de største og mest omfattende prosjektene i Skatteetatens historie. Dette innebærer å være IT-ledelsens representant for å sikre at prosjektet gjennomføre iht. tid, kost og kvalitet.
- Sikre sømløs overføring av leveranser fra prosjekt til linjeorganisasjon.
- Rådgivning og beslutningsstøtte for teknologivalg i avdelingen og etaten generelt.
Vi tror du har gode forutsetninger for å lykkes hvis du er en god leder og en god teknolog.
Følgende kvalifikasjoner vil bli vektlagt:
- Høyere utdanning på bachelor- eller masternivå innen IT, teknologi eller relevante fagområder. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
- Erfaring fra IT-utvikling og teknologimiljøer, hvor du har opparbeidet deg kunnskap om produktorientering og forvaltning av systemporteføljer.
- Erfaring fra å lede endringsprosesser hvor digitalisering har stått sentralt.
- Erfaring og kompetanse knyttet til overføring av IT-løsninger fra prosjekt- til linjeorganisasjon.
Vi søker en leder med solid erfaring fra lederroller, enten som prosjektleder, personalleder eller en kombinasjon av begge. Ideelt sett har du også erfaring med å lede andre ledere. Du har vist evne til å lede tverrfaglige team og skape effektiv samhandling på tvers av fagområder og geografiske lokasjoner. Gjennom en kommunikativ og relasjonsbyggende lederstil, kombinert med diplomatisk tilnærming, fremmer du samarbeid og utvikling. Som leder er du trygg i rollen som beslutningstaker og en pådriver innen teknologiske spørsmål, og du evner å ta eierskap til utfordringer for å drive prosesser fremover.
Hvorfor skal du velge oss?
Vi tilbyr en jobb med et inspirerende samfunnsoppdrag i en nytenkende organisasjon som nyter stor tillit i befolkningen. Hos oss kan du jobbe med samfunnsaktuelle saker, tverrfaglige team og planlegge din egen arbeidsdag. Du får gode rammer for balanse mellom jobb og fritid, inkludert fleksitid, betalt overtid, trening i arbeidstiden og medlemskap i Statens pensjonskasse ? en av Norges beste pensjonsordninger. Vi tilrettelegger også for en hybrid arbeidshverdag med mulighet for hjemmearbeid der det er mulig. Lønnsspennet er kr 942 700 ? 1 102 200 avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes. Stillingen har en prøvetid på seks måneder.
Verdt å merke seg før du søker
Vi legger vekt på din kompetanse og erfaring, ikke hvordan søknaden er skrevet. Send en beskrivende CV ? søknadsbrev er ikke nødvendig. For at du skal føle deg trygg på valget, tilbyr vi omvendt referansesjekk der du kan snakke med våre ansatte.
Vi fremmer likeverd, likestilling og mangfold. Søkere med hull i CV, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn oppfordres til å oppgi dette, noe som gir mulighet for positiv særbehandling. Minst én kvalifisert kandidat fra hver gruppe kalles inn til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil du bli oppført på offentlig søkerliste. Du kan be om unntak med begrunnelse, som vi vurderer individuelt. Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt for en uforpliktende samtale.
Kontaktinformasjon
Emil Lutterloh-Lie, 468 91 281, [email protected]Joachim Claeson, 400 21 542, [email protected]
Arbeidssted
Holtermanns v. 17030 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4897140972
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.02.2025
Skatteetaten
Søk etter flere lignende stillinger
Lignende stillinger
Cabin Crew
Account manager
Oslo - Härjedals Kök - Publisert 28.1.2025Gartnertekniker
Færøerne - Búnaðarstovan - Publisert 28.1.2025Maintenance Engineer
Oslo - Barona Norway - Publisert 6.2.2025Jack & Jones åpner ny butikk i Markens gate, Kristiansand!
Kristiansand - Bestseller - Publisert 6.2.2025Test Engineer
Kongsberg - Barona Norway - Publisert 6.2.2025