Jobbsafari

Koordinator/saksbehandler

OmrådeFlakstad
Publisert15.1.2025
Søk senest1.2.2025

Om stillingen

Om stillingen

Flakstad kommune har ledig 1 x 50% stillinger som koordinator/saksbehandler v/koordinerende enhet. Tiltredelse snarlig og etter avtale.

Koordinerende enhet er en del av forvaltning og koordinering i Flakstad Kommune. Enheten har en sentral rolle i å formidle informasjon om tjenestene og legge til rette for god samhandling. Enheten skal ha kunnskap om og oversikt over de kommunale tilbudene og sikre helhetlige og koordinerte tilbud til pasienter og brukere med behov for helse og velferds tjenester, tjenester fra flere fagområder, nivåer og sektorer. 

Enheten har ansvaret for syn og hørsel kontakt i kommunen, saksbehandling av søknader og tildeling av vedtaksbaserte tjenester innen helse og velferd. Tildeling av tjenester bygger på en helhetlig tenkning hvor forebygging, tidlig intervensjon og iboende ressurser hos bruker / pasient vektlegges. 

Enheten har overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og koordinator, samt barnekoordinator, og er sentral i planlegging og utvikling av habiliterings- og rehabiliteringstjenesten i kommunen. Enheten består av 1 årsverk fordelt på 2 ansatte som samarbeider om oppgavene. Nærmeste leder er Kommunalsjef.


Arbeidsoppgaver

  • Legge til rette for brukermedvirkning 
  • Overordnet ansvar for Individuell plan, Koordinator og barnekoordinator i tråd med lover, forskrifter og nasjonale veiledere. 
  • Bidra til samarbeid på tvers av fagområder 
  • Ivareta familieperspektivet 
  • Sikre informasjon til befolkningen og samarbeidspartnere
  •  Motta interne meldinger om mulig behov for habilitering og rehabilitering 
  • Saksbehandle søknader på helse- og omsorgstjenester etter gjeldende lovverk 
  • Følge opp, evaluere og revurdere vedtak 
  • Veilede og gi råd til brukere / pasienter, pårørende og andre som tar kontakt med enheten 
  • Delta på samarbeidsmøter med brukere/ pasienter, pårørende og interne / eksterne samarbeidspartnere 
  • Bidra i faglig utvikling, pågående prosjekter og omstillinger i tjenestene 
  • Delta i arbeidsoppgaver som er knyttet til mottak av telefoner og oppfølging av PLO meldinger 
  • Saksbehandle for institusjonsopphold og Vederlagsberegning og rapportere for Særlig ressurskrevende tjenester og fakturering innen praktisk bistand. 
  • Oversikt, Kvalitetssikre, evaluere og rapportere for tjenester innen helse, habilitering/ rehabilitering Delta i øvrige driftsoppgaver ved kontoret.
  • Hjelpemidler

Kvalifikasjonskrav

  • Relevant helsefaglig høyskoleutdanning, minimum 3årig. 
  • Relevant juridisk kompetanse eller erfaring med offentlig forvaltning er en fordel. 
  • Gode dataferdigheter 
  • Erfaring med saksbehandling etter helse og omsorgstjenesteloven er en fordel. 
  • Erfaring fra kommunale helse- og omsorgstjenester. 
  • God teknologiforståelse vektlegges Førerkort Vi forutsetter gode norsk kunnskaper, både muntlig og skriftlig 
  • Tilfredsstillende politiattest kreves og må fremlegges ved tiltredelse

Personlige egenskaper:

  • Gode evner til å arbeide selvstendig og samarbeide på tvers av enheter 
  • Trygg på egen arbeidsutførelse og faglige vurderinger
  •  Imøtekommende og skaper gode relasjoner 
  • Struktur i eget arbeid Fleksibel, må mestre både rolige og hektiske arbeidshverdager 
  • Personlig egnethet vektlegges.

Vi tilbyr

  • Utfordrerne og interessant stilling i et godt arbeidsmiljø 
  • Du vil få ta del utviklingsarbeid og i å skape positiv utvikling for kommunen. 
  • Mulighet for kompetanseutvikling i stillingen 
  • Varierte dager, nye erfaringer og dynamisk arbeidsmiljø
  •  Pensjon i KLP 
  • Lønn etter avtale

Spørsmål om stillingen

Spørsmål om stillingen rettes til Tina Eriksen Figenschau, kommunalsjef helse og velferd. Tlf: 91639137 eller på mail: [email protected]


Flakstad Kommune

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger