Jobbsafari

Økonomisjef

OmrådeMeråker
Publisert23.10.2024
Søk senest18.11.2024

Om stillingen

Ansvarsområder:
  • Lede og videreutvikle fagområdene lønn, regnskap og budsjett
  • Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og kommunedirektør på en forståelig måte.
  • Være en aktiv premissgiver for videre utvikling i kommunen
  • Økonomistyring, økonomiplan og budsjett
  • Regnskapsrapportering, driftsanalyser og likviditetsstyring
  • Lederstøtte i planlegging av ressursbruk og økonomisk måloppnåelse
  • Administrativt ansvar og saksbehandling på eiendomsskatt og konsesjonskraft
  • Utrede økonomiske problemstillinger og betingelser som grunnlag for administrative og politiske vedtak
  • Ansvar for helhetlig virksomhetsstyring og internkontroll i kommunen, i samarbeid med resten av kommuneledelsen.
  • Overordnet innkjøpsansvar og avtaleforvaltning i nært samarbeid med Værnesregionen Innkjøp
  • Bistå i søknadsprosesser om prosjektmidler fra både offentlige og private
  • Delta i kommunens kriseledelse
  • Saksbehandling

Stillingen er en del av kommunedirektørens stab og ledergruppe og stillingen ligger administrativt direkte under kommunedirektøren.


Kvalifikasjoner:
  • Høyere relevant utdanning innen økonomi på bachelor- eller master nivå
  • Relevant praksis fra offentlig sektor er en fordel og kan oppveie for formell kompetanse
  • Forstå ledergruppens sitt behov for støtte og konstruktive råd
  • Gode IT-kunnskaper
  • Kunnskap om lovverk som berører forvaltningen av kommuneøkonomien
  • God rolleforståelse og forståelse for skjæringspunktet mellom politikk/administrasjon
  • Evne til å lede og motivere et team
  • God forståelse for økonomiske sammenhenger

Om deg:
  • Gode samarbeidsevner og trives å jobbe i team
  • Du har analytiske egenskaper og er strukturert
  • Strategisk og utviklingsorientert
  • Har evne til å se helhet
  • Deler informasjon for å oppnå felles mål
  • Høy etisk standard
  • Personlig egenskaper vektlegges

Vi tilbyr:
  • Lønn etter avtale
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
  • Dyktige og trivelige kolleger
  • God pensjonsordning i KLP
  • Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig, hvis ønskelig

Søknadsfrist: 19.11.2024


For spørsmål kontakt Hege Svendsen, FREMO Rekruttering, tlf. 905 87 920, [email protected] eller kommunedirektør Arne Ketil Auran, [email protected].

Alle henvendelser til FREMO vil bli behandlet konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil motta varsel om dette

Meråker Kommune

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger