Om stillingen
Ansvarsområder:- Lede og videreutvikle fagområdene lønn, regnskap og budsjett
- Formidle styrings- og beslutningsinformasjon til politisk ledelse og kommunedirektør på en forståelig måte.
- Være en aktiv premissgiver for videre utvikling i kommunen
- Økonomistyring, økonomiplan og budsjett
- Regnskapsrapportering, driftsanalyser og likviditetsstyring
- Lederstøtte i planlegging av ressursbruk og økonomisk måloppnåelse
- Administrativt ansvar og saksbehandling på eiendomsskatt og konsesjonskraft
- Utrede økonomiske problemstillinger og betingelser som grunnlag for administrative og politiske vedtak
- Ansvar for helhetlig virksomhetsstyring og internkontroll i kommunen, i samarbeid med resten av kommuneledelsen.
- Overordnet innkjøpsansvar og avtaleforvaltning i nært samarbeid med Værnesregionen Innkjøp
- Bistå i søknadsprosesser om prosjektmidler fra både offentlige og private
- Delta i kommunens kriseledelse
- Saksbehandling
Stillingen er en del av kommunedirektørens stab og ledergruppe og stillingen ligger administrativt direkte under kommunedirektøren.
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning innen økonomi på bachelor- eller master nivå
- Relevant praksis fra offentlig sektor er en fordel og kan oppveie for formell kompetanse
- Forstå ledergruppens sitt behov for støtte og konstruktive råd
- Gode IT-kunnskaper
- Kunnskap om lovverk som berører forvaltningen av kommuneøkonomien
- God rolleforståelse og forståelse for skjæringspunktet mellom politikk/administrasjon
- Evne til å lede og motivere et team
- God forståelse for økonomiske sammenhenger
Om deg:
- Gode samarbeidsevner og trives å jobbe i team
- Du har analytiske egenskaper og er strukturert
- Strategisk og utviklingsorientert
- Har evne til å se helhet
- Deler informasjon for å oppnå felles mål
- Høy etisk standard
- Personlig egenskaper vektlegges
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale
- Fleksible arbeidstidsordninger
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige og trivelige kolleger
- God pensjonsordning i KLP
- Vi kan være behjelpelig med å skaffe bolig, hvis ønskelig
Søknadsfrist: 19.11.2024
For spørsmål kontakt Hege Svendsen, FREMO Rekruttering, tlf. 905 87 920, [email protected] eller kommunedirektør Arne Ketil Auran, [email protected].
Alle henvendelser til FREMO vil bli behandlet konfidensielt, også overfor oppdragsgiver i innledende fase om ønskelig.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, vil motta varsel om dette
Meråker Kommune
BedriftMeråker Kommune
Vis flere jobber for denne bedriftenSøk etter flere lignende stillinger
Lignende stillinger
Cabin Crew
Servicemedarbeider
Svalbard Auto søker mekaniker
Svalbard - Svalbard Auto As Avd Salg - Publisert 12.12.2024Pedagogisk leder/barnehagelærer -med øye for barna
Oslo - Holgerslyst barnehage - Publisert 12.12.2024Vi søker norsklærere til barneskoletrinnet, 1.-4. klasse
Tromsø - Stiftelsen Tromsø International School - Publisert 12.12.2024Elsker du kundeservice og fornøyde gjester?
Bergen - Lucky Bowl Norge As Avd Bergen - Publisert 12.12.2024