Om stillingen
Vi søker deg som trives med økonomi og anskaffelser, og som ønsker å være et viktig bindeledd mellom kommunale avdelinger, kommuneledelsen og innkjøpssamarbeidet FIK. Har du erfaring med økonomirådgivning og anskaffelser, og er over gjennomsnittet interessert i systemer og hvordan de fungerer? Da kan dette være stillingen for deg!
Hvis du i tillegg er god til å kommunisere og samarbeide, og har et sterkt "kunde" fokus, håper vi å motta din søknad.
Økonomiavdelingen i Frogn kommune søker dyktig økonomirådgiver i 100% fast stilling, med ønsket oppstart så snart som mulig. Du vil få en sentral rolle i hele organisasjonen, og bidra til å sikre kvalitet og fokus på økonomi- og anskaffelsesfunksjonen i tett samarbeid med kommunalsjefer og mellomledere.
Stillingen er todelt, med hovedvekt på anskaffelsesområdet. Du vil også jobbe med økonomistyring, herunder budsjettarbeid, analyser og økonomirapportering, i samarbeid med våre øvrige dyktige rådgivere på økonomi.
Arbeidsoppgaver
Sentrale arbeidsoppgaver i stillingen:
- Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
- Selvstendig ansvar, men også utstrakt samarbeid
- Gjennomføre økonomi- og innkjøpsanalyser
- Bidra i budsjett- og rapporteringsarbeid
- Følge opp inngåtte innkjøpsavtaler
- Legge til rette for at innkjøpsavtaler blir brukt i kommunen
- Være rådgiver og bistå virksomhetene i økonomi- og anskaffelsesfaglige spørsmål
- Utarbeide maler, rutiner og strategier på økonomi- og anskaffelsesområdet
- Være kommunenes kontaktperson mot Felles innkjøpskontor
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjoner
Krav:
- Relevant høyere utdanning på masternivå, f.eks. innen økonomi, innkjøp/logistikk og jus.
- Særlig relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som
- har dokumentert erfaring innen økonomi og/eller anskaffelse og kontraktsoppfølging, fortrinnsvis fra det offentlige
- har god tallforståelse og analytiske evner
- har god IT-kompetanse og interesse for systemer
- har gode samarbeids- og formidlingsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
- har evne til å jobbe nøyaktig og strukturert
- har evne til å se helhet, arbeide selvstendig, identifisere utviklingsområder og igangsette og gjennomføre utviklingsarbeid
- har god system- og rolleforståelse og ser verdien av å dele kompetanse
- har god kompetanse i norsk, skriftlig og muntlig
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Spennende og tidsaktuell stilling som bidrar til å gjøre en forskjell for kommunen
- Mulighet for faglig samarbeid
- Bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger
- Gode muligheter for selvutvikling
- Lønn etter avtale
- Sertifiseringskurs for offentlige anskaffelser (SOA)
- God pensjons- og forsikringsordning
- Fleksitidsordning
Arbeidstaker tilsettes i Frogn kommune, men lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.
Kontaktinformasjon
Sissel Fredheim, Kommunalsjef, 95933972, [email protected]Arbeidssted
Rådhusveien 61443 Drøbak
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Frogn kommuneReferansenr.: 5023719181
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.10.2025

