Sissel Fredheim

Økonomirådgiver

OmrådeFrogn
Publisert10.10.2025
Søk senest30.10.2025

Om stillingen

Vi søker deg som trives med økonomi og anskaffelser, og som ønsker å være et viktig bindeledd mellom kommunale avdelinger, kommuneledelsen og innkjøpssamarbeidet FIK. Har du erfaring med økonomirådgivning og anskaffelser, og er over gjennomsnittet interessert i systemer og hvordan de fungerer? Da kan dette være stillingen for deg!

Hvis du i tillegg er god til å kommunisere og samarbeide, og har et sterkt "kunde" fokus, håper vi å motta din søknad.

Økonomiavdelingen i Frogn kommune søker dyktig økonomirådgiver i 100% fast stilling, med ønsket oppstart så snart som mulig. Du vil få en sentral rolle i hele organisasjonen, og bidra til å sikre kvalitet og fokus på økonomi- og anskaffelsesfunksjonen i tett samarbeid med kommunalsjefer og mellomledere.

Stillingen er todelt, med hovedvekt på anskaffelsesområdet. Du vil også jobbe med økonomistyring, herunder budsjettarbeid, analyser og økonomirapportering, i samarbeid med våre øvrige dyktige rådgivere på økonomi.


Arbeidsoppgaver

Sentrale arbeidsoppgaver i stillingen:

  • Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
  • Selvstendig ansvar, men også utstrakt samarbeid
  • Gjennomføre økonomi- og innkjøpsanalyser
  • Bidra i budsjett- og rapporteringsarbeid
  • Følge opp inngåtte innkjøpsavtaler
  • Legge til rette for at innkjøpsavtaler blir brukt i kommunen
  • Være rådgiver og bistå virksomhetene i økonomi- og anskaffelsesfaglige spørsmål
  • Utarbeide maler, rutiner og strategier på økonomi- og anskaffelsesområdet
  • Være kommunenes kontaktperson mot Felles innkjøpskontor
  • Noe reisevirksomhet må påregnes

Kvalifikasjoner

Krav:

  • Relevant høyere utdanning på masternivå, f.eks. innen økonomi, innkjøp/logistikk og jus.
  • Særlig relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet.

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • har dokumentert erfaring innen økonomi og/eller anskaffelse og kontraktsoppfølging, fortrinnsvis fra det offentlige
  • har god tallforståelse og analytiske evner
  • har god IT-kompetanse og interesse for systemer
  • har gode samarbeids- og formidlingsevner, men også evne til å jobbe selvstendig
  • har evne til å jobbe nøyaktig og strukturert
  • har evne til å se helhet, arbeide selvstendig, identifisere utviklingsområder og igangsette og gjennomføre utviklingsarbeid
  • har god system- og rolleforståelse og ser verdien av å dele kompetanse
  • har god kompetanse i norsk, skriftlig og muntlig 
Vi vektlegger en positiv holdning til nye utfordringer og løsninger.
Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Spennende og tidsaktuell stilling som bidrar til å gjøre en forskjell for kommunen
  • Mulighet for faglig samarbeid
  • Bredt sammensatt kompetansemiljø med hyggelige og erfarne kolleger
  • Gode muligheter for selvutvikling
  • Lønn etter avtale
  • Sertifiseringskurs for offentlige anskaffelser (SOA)
  • God pensjons- og forsikringsordning
  • Fleksitidsordning

Arbeidstaker tilsettes i Frogn kommune, men lønns- og arbeidsvilkår i henhold til gjeldende avtaleverk.

Kontaktinformasjon

Sissel Fredheim, Kommunalsjef, 95933972, [email protected]

Arbeidssted

Rådhusveien 6
1443 Drøbak

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Frogn kommune

Referansenr.: 5023719181
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.10.2025

Sissel Fredheim

BedriftSissel Fredheim

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Cabin Crew

Emirates

Dubai31.10. - 30.11.
Anbefalt