Jobbsafari
NAV Øvre Eiker Marked og oppfølging

Jobbspesialister IPS

OmrådeØvre Eiker
Publisert2.12.2024
Søk senest16.12.2024

Om stillingen

Evner du å skape gode relasjoner og resultater? Kan du motivere andre og deg selv? Har du god gjennomføringsevne og ser etter muligheter? Da er du den vi ser etter. Vi skal etablere IPS som tjeneste i Øvre Eiker i 2025 og søker derfor etter to nye jobbspesialister.

IPS er en forkortelse for Individuell jobbstøtte, som er et tilbud til arbeidssøkere som har psykiske eller rusrelaterte utfordringer, og ønsker å komme i jobb eller utdanning. IPS er et samarbeid mellom NAV, arbeidsgivere og helsetjenesten. Deltakere får tett oppfølging fra jobbspesialisten, og oppfølgingen tilpasses individuelle behov. Jobbspesialisten støtter deltakeren i prosessen med å finne riktig arbeidsplass og beholde jobben over tid.

Som jobbspesialist vil du ha en rolle som skal sikre gode og arbeidsrettede tjenester for våre arbeidssøkere. Jobbspesialister bruker opptil 60% av tiden sin på oppsøkende arbeid i jobben. IPS-teamet vil bestå av to jobbspesialister og en metodeveileder, som jobber tett og integrert med arbeidssøkernes behandlere og bedrifter/virksomheter som kan tilby jobb.

Du vil få god opplæring, veiledning, og støtte fra en metodeveileder i teamet og fagressurs ved vårt regionkontor.


Arbeidsoppgaver

-Jobbe etter SE-/IPS-metodikken

-Administrere og følge opp egen portefølje med 20 jobbsøkere

-Lære den enkelte arbeidssøker å kjenne gjennom samtaler om erfaringer, interesser, ressurser, egenskaper, jobbønsker og annet

-Etablere og opprettholde et nært samarbeid med andre relevante støttespillere som arbeidsgivere, utdanningssteder, behandlere og NAV-veiledere.

-Støtte og veilede jobbsøkere i å ta egne informerte valg på veien mot ordinært lønnet arbeid/utdannelse

-Dokumentere i NAV sine fagsystemer

Kvalifikasjoner

Krav:

-Relevant utdanning på Bachelornivå (minst 3 år). Du må kunne dokumentere at utdanningen er NOKUT-godkjent. Særskilt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet

-Erfaring med veiledning og/eller SE-/IPS-metodikk

-God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

-Digital kompetanse og interesse for å lære nye digitale verktøy 

-Forståelse for arbeids- og velferdspolitikken


Ønskede kvalifikasjoner: 

-Erfaring med å jobbe med mennesker i sårbare situasjoner

-Erfaring med direkte kundekontakt, gjerne oppsøkende

-Førerkort klasse B 

Personlige egenskaper

-Tro på at alle mennesker kan skaffe og beholde arbeid

-Initiativrik med gjennomføringsevne 

-Evne til å håndtere høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet  

-Målrettet og strukturert

-Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner 

I tillegg er du en lagspiller, som har ambisjoner og tåler å bli fulgt opp på resultater. Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.  

Vi tilbyr

-Fast stilling som Jobbspesialist i 100% stilling

-Spennende og meningsfylte oppgaver

-Et aktivt og engasjerende fagmiljø

-Fleksitidsordning

-Gode utviklingsmuligheter 

-Attraktiv pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%). 

-Lønn som rådgiver, kr. 570.000 - 620.000 avhengig av kvalifikasjoner. For særskilt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.

Hvis du kjenner deg igjen i denne beskrivelsen, og du har lyst til å bli en del av vårt team, så send oss din søknad og CV. Vi ser fram til å høre fra deg!

Kontaktinformasjon

Brit Helene Haugum Uthne, Avdelingsleder, 920 27 715

Arbeidssted

Stasjonsgata 61
3300 Hokksund

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 4890484236
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.12.2024

NAV Øvre Eiker Marked og oppfølging

BedriftNAV Øvre Eiker Marked og oppfølging

Søk etter flere lignende stillinger