Om stillingen
Tror du det finnes en jobb for alle som ønsker arbeid? Vil du bidra til at arbeidssøkere finner seg jobb og støtte dem til å mestre arbeidshverdagen? Kan du tenke deg å være på farten mesteparten av tida utenfor kontoret? Da kan du være den vi søker. Vi har ledig 100 % fast stilling som jobbspesialist i tiltaket «Arbeid med støtte». Stillingen som jobbspesialist i Valdres vil inngå i et team med 4 andre jobbspesialister i Toten og Land kommunene.
Arbeid med støtte er et arbeidsmarkedstiltak i Nav sin egenregi. Målgruppen for tiltaket er brukere som trenger støtte for å få en varig tilknytning til arbeidslivet. Jobbspesialister støtter deltaker i prosessen med å finne riktig arbeidsplass og å stå i denne jobben over tid. En del av oppfølgingen foregår derfor ofte ute på arbeidsplassen. Som jobbspesialist bidrar du til å motivere og veilede jobbsøkere med det mål å få seg jobb eller komme i gang med utdanning. Dette kan være personer med utfordringer som for eksempel rus, mental helse, språk og med lite eller ingen utdanning/arbeidserfaring. En viktig del av jobben er å følge opp jobbsøker og arbeidsgiver etter oppstart i jobb/utdanning. I rollen som jobbspesialist har du stor frihet i planleggingen og gjennomføringen av din arbeidshverdag, men følger en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav. Du må trives med å opprette kontakt med nye arbeidsgivere for å finne muligheter for våre jobbsøkere.
Barbo Alfstad, Avd.leder, 45510250, [email protected]
2900 Fagernes
Referansenr.: 5022334499
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025
Arbeid med støtte er et arbeidsmarkedstiltak i Nav sin egenregi. Målgruppen for tiltaket er brukere som trenger støtte for å få en varig tilknytning til arbeidslivet. Jobbspesialister støtter deltaker i prosessen med å finne riktig arbeidsplass og å stå i denne jobben over tid. En del av oppfølgingen foregår derfor ofte ute på arbeidsplassen. Som jobbspesialist bidrar du til å motivere og veilede jobbsøkere med det mål å få seg jobb eller komme i gang med utdanning. Dette kan være personer med utfordringer som for eksempel rus, mental helse, språk og med lite eller ingen utdanning/arbeidserfaring. En viktig del av jobben er å følge opp jobbsøker og arbeidsgiver etter oppstart i jobb/utdanning. I rollen som jobbspesialist har du stor frihet i planleggingen og gjennomføringen av din arbeidshverdag, men følger en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav. Du må trives med å opprette kontakt med nye arbeidsgivere for å finne muligheter for våre jobbsøkere.
Arbeidsoppgaver
- Du skal på eget initiativ oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk
- Du skal følge opp arbeidssøkere og identifisere søkers interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt kople dem med riktige arbeidsgivere
- Du skal engasjere, motivere og samarbeide med arbeidssøkere, arbeidsgivere og teammedlemmer
- Jobbspesialistene følger opp inntil 20 deltakere, med forventninger om resultatoppnåelse
Kvalifikasjoner
- Gode sosiale ferdigheter og evne til å skape relasjon og tillit hos ulike mennesketyper
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- Gode digitale ferdigheter og evne til å dokumentere og rapportere
- God kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen
- Treårig relevant utdanning fra høgskole eller universitet, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning
- Erfaring fra å arbeide med personer i sårbare situasjoner
- Erfaring fra oppsøkende aktivitet. Det er en fordel om denne erfaringen er knyttet til arbeid med arbeidsgivere
- Det er ønskelig med erfaring fra SE‑metodikk (supported employment)
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:
- God på relasjonsbygging og samarbeid med andre
- Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner
Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt.
Vi tilbyr
- Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- God pensjonsordning i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
- Lønn som rådgiver i kode 1434. Lønnsramme fra kr. 565 000 – 630 000,-
Kontaktinformasjon
Pernille Storødegård, Nav-leder, 905 89 432, [email protected]Barbo Alfstad, Avd.leder, 45510250, [email protected]
Arbeidssted
Jernbanevegen 222900 Fagernes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5022334499
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025
Barbo Alfstad
BedriftBarbo Alfstad


