Barbo Alfstad

JOBBSPESIALIST

Publisert30.9.2025
Søk senest20.10.2025

Om stillingen

Tror du det finnes en jobb for alle som ønsker arbeid? Vil du bidra til at arbeidssøkere finner seg jobb og støtte dem til å mestre arbeidshverdagen? Kan du tenke deg å være på farten mesteparten av tida utenfor kontoret? Da kan du være den vi søker. Vi har ledig 100 % fast stilling som jobbspesialist i tiltaket «Arbeid med støtte». Stillingen som jobbspesialist i Valdres vil inngå i et team med 4 andre jobbspesialister i Toten og Land kommunene.

Arbeid med støtte er et arbeidsmarkedstiltak i Nav sin egenregi. Målgruppen for tiltaket er brukere som trenger støtte for å få en varig tilknytning til arbeidslivet. Jobbspesialister støtter deltaker i prosessen med å finne riktig arbeidsplass og å stå i denne jobben over tid. En del av oppfølgingen foregår derfor ofte ute på arbeidsplassen. Som jobbspesialist bidrar du til å motivere og veilede jobbsøkere med det mål å få seg jobb eller komme i gang med utdanning. Dette kan være personer med utfordringer som for eksempel rus, mental helse, språk og med lite eller ingen utdanning/arbeidserfaring. En viktig del av jobben er å følge opp jobbsøker og arbeidsgiver etter oppstart i jobb/utdanning. I rollen som jobbspesialist har du stor frihet i planleggingen og gjennomføringen av din arbeidshverdag, men følger en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav. Du må trives med å opprette kontakt med nye arbeidsgivere for å finne muligheter for våre jobbsøkere.


Arbeidsoppgaver

  • Du skal på eget initiativ oppsøke bedrifter, skape dialog med arbeidsgivere og bygge nettverk
  • Du skal følge opp arbeidssøkere og identifisere søkers interesser, sterke sider, ferdigheter og evner, samt kople dem med riktige arbeidsgivere 
  • Du skal engasjere, motivere og samarbeide med arbeidssøkere, arbeidsgivere og teammedlemmer
  • Jobbspesialistene følger opp inntil 20 deltakere, med forventninger om resultatoppnåelse 

Kvalifikasjoner

  • Gode sosiale ferdigheter og evne til å skape relasjon og tillit hos ulike mennesketyper
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
  • Gode digitale ferdigheter og evne til å dokumentere og rapportere
  • God kjennskap til arbeidsmarkedet i og utenfor regionen
  • Treårig relevant utdanning fra høgskole eller universitet, men relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning
  • Erfaring fra å arbeide med personer i sårbare situasjoner
  • Erfaring fra oppsøkende aktivitet. Det er en fordel om denne erfaringen er knyttet til arbeid med arbeidsgivere
  • Det er ønskelig med erfaring fra SE‑metodikk (supported employment) 
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

For at du skal kunne trives og oppleve mestring i rollen, er det svært viktig at du er/har:

  • God på relasjonsbygging og samarbeid med andre
  • Evner til å jobbe målrettet, strukturert og effektivt
  • Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner

Personlige egenskaper er svært viktige, og ovennevnte egenskaper vil vektlegges sterkt.

Vi tilbyr

  • Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Mulighet for hybrid arbeidshverdag
  • God pensjonsordning i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
  • Lønn som rådgiver i kode 1434. Lønnsramme fra kr. 565 000 – 630 000,-

Kontaktinformasjon

Pernille Storødegård, Nav-leder, 905 89 432, [email protected]
Barbo Alfstad, Avd.leder, 45510250, [email protected]

Arbeidssted

Jernbanevegen 22
2900 Fagernes

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV

Referansenr.: 5022334499
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.10.2025

Barbo Alfstad

BedriftBarbo Alfstad

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger

Cabin Crew

Emirates

Dubai31.10. - 30.11.
Anbefalt