Nordea
Helsevurderer / Medical Underwriter - Protection Products, Nordea Liv og Pensjon
Om stillingen
Job ID: 30078Helsevurderer / Medical Underwriter - Nordea Liv & Pensjon AS
Lyst på nye utfordringer? Vi søker en erfaren helsevurderer som vil bidra til effektiv saksbehandling, forbedring av prosesser, og gode kundeopplevelser. Er det deg kanskje?
Om teamet vårt
Velkommen til oss i Protection Products teamet. Som helsevurderer i Nordea Liv & Pensjon (NLP) vil du få en viktig rolle i å sikre både lønnsomhet, effektiv saksbehandling, og god kundekommunikasjon.
Vår rolle er å følge opp salg av Livsforsikring i ulike salgskanaler, ivareta risiko og sikre at kunder vet hva de er dekket for gjennom helsevurdering, og behandle erstatningskrav. Vi jobber også med produktutvikling og forbedringer, og har med andre ord ansvar for hele kundereisen fra start til slutt.
Vi er 20 personer i teamet og holder til på hovedkontoret på Majorstuen. Vi er organisert under personkundesegmentet i Nordea Liv Forsikring, og har et godt og inkluderende miljø. Stillingen vil rapportere til Line Døhlen Fonahn som er leder for Protection Products.
Nordea Liv Forsikring AS (Nordea Liv) er det tredje største selskapet i det private livs- og pensjonsforsikringsmarkedet i Norge. Vi forvalter til sammen 252 milliarder kroner og er en del av Nordeas verdikjede innen Asset & Wealth Management.
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Dette er våre kjerneverdier som viser vei for hvordan vi er på vårt beste, og verdier vi ser for oss at du deler med oss.
Dine arbeidsoppgaver
Vi helsevurderer produktene livsforsikring, uførepensjon og alvorlig sykdom. Det innebærer kommunikasjon med helseforetak, leger, kunder, og på de mer komplekse sakene også kollegaene dine. Store deler av saksbehandlingen vår er automatisert, og vi effektiviserer stadig. Vi vil gjerne ha en ny kollega som har nye og spennende tanker om hvordan vi kan bli enda bedre.
Hovedansvar i denne rollen:
- Helsevurdere søknader om livsforsikring, uførepensjon og alvorlig sykdom, og oppfølging av saken fra start til slutt
- Svare på henvendelser fra kunder og eventuelle klager
- Bistå med administrative oppgaver ved behov
- Være proaktiv og komme med innspill til forbedringer og effektivisering
Hvem er du?
Din bakgrunn og kompetanse inkluderer:
- Du har høyere utdannelse på bachelor/ masternivå, helst innen sykepleie
- Du har tidligere erfaring som helsevurderer (livsforsikring, alvorlig sykdom, uførepensjon), og er godt kjent med Nemnda sine retningslinjer
- Gode fremstillingsevner på norsk, både skriftlig og muntlig, er et krav
I tillegg vil vi vektlegge:
- Du er opptatt av kvalitet og effektivitet, og balanserer dette på en god måte
- Bevarer roen selv når det er mye å gjøre, og er løsningsorientert i møte med nye utfordringer
- Erfaring med prosessforbedring, automatisering, bruk av robotics/RPA og prosjektarbeid innenfor helsevurdering
- God beslutningsevne, sammen med evnen til å samarbeide godt med andre
Hva vi tilbyr
Vi ha rmange flinke folk i Nordea! For noen handler det om å ta neste steg i karrieren. For andre er det å utforske nye områder innen sitt fagfelt. Hos oss vil du alltid ha muligheten til å utvikle deg.
En kultursom fremmer prestasjoner og vekst i en av de største nordiske bankene. Du vil ha mange muligheter til å utvikle deg og lære fra dyktige kolleger med ulike bakgrunner i et livlig og inspirerende arbeidsmiljø.
Hybrid arbeidsmodell- vi har tro på verdien av å bringe folk sammen, samtidig som vi verdsetter den friheten som fleksibilitet gir.
Mangfold og inkluderinger en naturlig del av arbeidshverdagen. Vi vet at en inkluderende arbeidsplass er en bærekraftig en. Vi mener at våre mangfoldige bakgrunner, erfaringer, egenskaper og karaktertrekk gjør oss sterkere sammen. Hver dag jobber vi for å finne nye måter å forbedre mangfold og inkludering i vårt fellesskap, blant annet har vi signert European Diversity Charters i land der vi har virksomhet for å vise vår forpliktelse og engasjere oss med andre for å fortsette å lære og forbedre oss.
Hvis dette høres ut som deg, vil vi gjerne høre fra deg!
Neste steg
Vi har satt en relativt lang søknadsfrist over sommeren, men leser søknader fortløpende, og tar kontakt med deg, så ikke vent for lenge med å søke! Seneste frist er likevel 10/08/2025.
Hvis du vil vite mer kan du gjerne kontakte Line Døhlen Fonahn på [email protected].
We enable dreams and aspirations for a greater good.
Vi bygger relasjoner.Vi setter et personlig preg på alt vi gjør - enten det er i møte med kunder, i samarbeid meg kolleger eller møte med potensielle kandidater.
Vi lærer og utvikler oss. Vi er stolte av vår ekspertise og fremtidsrettede tankesett. Vi bruker vår kompetanse til å møte kundenes behov, fra de enkleste til de mest komplekse. Vi fremmer en kultur med vekst og innovasjon som gir oss mulighet til fokusere på et bredere perspektiv i våre daglige utfordringer.
Vi leder endring. Vi tar ansvar og er klar over hvordan våre beslutninger påvirker både kunder og samfunn, lokalt og globalt. Med tanke på vårt ansvar overfor nåværende og fremtidige generasjoner, har vi gjort bærekraft til en integrert del av vår forretningsstrategi.
Vi er Nordea.Med over 200 års erfaring med å støtte og utvikle de nordiske økonomiene, er våre verdier dypt forankret i disse åpne, progressive og samarbeidsorienterte samfunnene. Som en av de største arbeidsgiverne i Norden, Polen og Estland, tilbyr vi gode muligheter til å utvikle deg og møte fremtiden med oss.
Department: Customer service / Banking advisor
Learn more about us
Learn more about us
How we recruit
Who we are
Sustainability in Nordea
Our purpose and values
Nordea
BedriftNordea