Fagleder regnskap
Om stillingen
Er du en nysgjerrig og engasjert leder med sans for detaljer, godt humør og et hjerte for offentlig sektor?
Har du kunnskap om og erfaring fra kommunalt regnskap, er faglig engasjert og på jakt etter nye utfordringer?
Vi er i en spennende fase med videreutvikling av kommunens økonomifunksjon og håper du vil søke stillingen som fagleder regnskap hos oss!
Stillingen er plassert i virksomhet for økonomi og virksomhetsstyring, som er en del av kommunens stab med totalt 20 ansatte.
Vi bruker Unit4 ERP (Agresso) som økonomisystem og Framsikt til virksomhetsstyring.
Løten kommune har Midtpunkt med mangfold som visjon, og våre kjerneverdier er: Respekt ? Ansvar ? Mot.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for kommunens regnskap
- Fag- og prosessansvar for medarbeidere i regnskapsseksjonen
- Rådgivning til kommunale virksomheter
- Videreutvikling og effektivisering av systemer og rutiner innen fagområdet
- Løpende kontroll, avstemming og levering av oppgaver innen fagfeltet, inkludert årsoppgjør, merverdiavgiftsoppgave, anleggsverdiregnskap, selvkostberegning og legatregnskap
- Andre oppgaver som naturlig hører inn under rollen som fagleder regnskap
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen økonomi/regnskap på høgskole-/universitetsnivå (minimum bachelorgrad).
Utdanningskravet kan vurderes dersom du har dokumentert relevant erfaring. - Erfaring fra regnskapsfagområdet i offentlig sektor, fortrinnsvis kommunal sektor
- Erfaring og interesse for utviklingsarbeid, effektivisering og prosessforbedring
- God digital kompetanse
- Gode norsk skriftlige og muntlige ferdigheter
Personlige egenskaper
- Faglig engasjert og kvalitetsbevisst
- Strukturert, analytisk og løsningsorientert
- Ansvarsbevisst og selvstendig, samtidig som du trives med samarbeid
- Høy serviceinnstilling, stor arbeidskapasitet og godt humør
- God forklarings- og formidlingsevne og liker å holde opplæring
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommune sine etiske retningslinjer og verdier: Respekt, ansvar og mot.
Vi legger vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig sterkt og trivelig arbeidsmiljø
- Fleksitidsordning
- Lønn i henhold til gjeldende tariffavtale og øvrige avtaleverk
- Gunstige pensjons- og forsikringsordninger
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Ebrahimsen, Nima Håkon, Økonomisjef, +47 462 67 814Arbeidssted
Kildevegen 12340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 4919356781
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 02.03.2025
Økonomi- og virksomhetsstyring, Løten kommune
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Søk etter flere lignende stillinger
Lignende stillinger
Bli en del av Lumons salgsteam
Oslo - Lumon Norge AS - Publisert 13.3.2025Fleksibelt deltidsjobb for kodegjennomgang av AI
Oslo - Outlier Ai - Publisert 13.3.2025Fleksibelt deltidsjobb innen anvendt matematikk
Oslo - Outlier Ai - Publisert 13.3.2025Montør, Lumon Norge AS
Oslo - Lumon Norge AS - Publisert 12.3.2025Cabin Crew
Executive Assistant (fixed-term)