HR, lønn og tariff

Fagleder lønn

OmrådeLarvik
Publisert10.2.2025
Søk senest27.2.2025

Om stillingen

Har du solid erfaring med lønnsarbeid og ønsker en rolle der du får det faglige ansvaret for lønnsområdet? Da vil vi gjerne høre fra deg.

Som fagleder for lønn vil du ha en nøkkelrolle i å sikre kvalitet og effektivitet i lønnsprosessene. Stillingen innebærer operativt lønnsarbeid, faglig ansvar, koordinering av oppgaver, veiledning, samt kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser.

Stillingen er organisert under HR, og rapporterer til avdelingsleder for HR, lønn og tariff.


Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Lønnskjøring fra A til Å, inkludert rapportering, termin-/årsoppgjør og avstemming
  • Kvalitetssikring av lønnsdata, oppfølging av satser og ajourhold av rutiner
  • Saksbehandling innen lønn, fravær og tariff
  • Koordinere og fordele arbeidsoppgaver for å sikre effektive arbeidsprosesser
  • Veiledning av kollegaer og ledere i lønnsfaglige spørsmål

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på høyskolenivå innen lønn, administrasjon eller HR er en fordel, men bred erfaring kan veie opp for manglende formell utdanning
  • Solid erfaring med lønnsarbeid, fortrinnsvis fra kommunal sektor
  • God kjennskap til lønnssystemer, IT-verktøy og relevant lov- og avtaleverk
  • Evne til å jobbe selvstendig med faglige problemstillinger og utviklingsoppgaver
  • Kommuniserer godt både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

For at du skal trives i denne stillingen, bør du ha stor arbeidskapasitet og like å jobbe i et høyt tempo. Du må være nøyaktig og strukturert, samtidig som du har gode samarbeidsevner og kommuniserer tydelig. Du bør også være løsningsorientert og fleksibel i møte med endringer.

    Vi tilbyr

    • En variert og viktig stilling i en organisasjon med fokus på kvalitet og utvikling
    • Et godt fagmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
    • Lønn etter avtale og svært gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
    • Gode velferdsordninger, som blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre

    Viktig å vite før du starter hos oss
    Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

    Mangfold er en styrke
    Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

    Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
    Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

    Hvordan søke
    Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

    Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
    Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann ? for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje ? fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

    En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell ? det får du hos oss!

    Kontaktinformasjon

    Janne Michelsen Sørum, Avdelingsleder HR, lønn og tariff, +4790755024, [email protected]
    Cato I. Pedersen, HR-sjef, 98231480, [email protected]

    Arbeidssted

    Feyers gate 7
    3256 Larvik

    Nøkkelinformasjon:

    Arbeidsgiver: Larvik kommune

    Referansenr.: 4887408303
    Stillingsprosent: 100%
    Fast
    Søknadsfrist: 28.02.2025

    HR, lønn og tariff

    BedriftHR, lønn og tariff

    Søk etter flere lignende stillinger