Jobbsafari
NAV Vestnes

Er du vår nye veileder?

1 måneder siden
OmrådeVestnes
Søk senest5.3.2024

Om stillingen

NAV Vestnes har ledig 80% fast stilling som veileder. Vi søker etter deg som er opptatt av å veilede og motivere mennesker som er i en omstillingsfase på grunn av arbeidsledighet, helse- og/eller sosiale utfordringer. Vi ønsker oss løsningsorienterte medarbeidere som har gode kommunikasjonsferdigheter og evne til å håndtere mennesker i ulike livssituasjoner. Det legges vekt på bistand til selvhjelp, tidlig innsats og andre aktiviteter som kan føre til utdanning og jobb. Vi har behov for en medarbeider som er engasjert, motiverende, ansvarsfull, fleksibel og endringsvillig.

NAV Vestnes er en spennende arbeidsplass med motiverte veiledere som i stor grad arbeider helhetlig på tvers av kommunale og statlige oppgaver. Vi samhandler med et mangfold av arbeidsgivere, samarbeidspartnere og brukere som trenger ulike tjenester, veiledning og oppfølging.  Gjennom vår innsats skal flere av kommunens innbyggere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikra inntekt.

Vestnes kommune har ca 7000 innbyggere og ligger på sørsida av Romsdalsfjorden, midt mellom byene Ålesund og Molde. Vestnes kommune er «midt i blinken» for alle som er glade i natur- og friluftsliv.

Ved NAV Vestnes er det 14 medarbeidere fordelt på statlig og kommunale tjenester.


Arbeidsoppgaver

  • Oppfølging og veiledning av brukere mot arbeid og aktivitet
  • Motivasjonssamtaler, veiledning digitalt og i samtaler på NAV-kontoret
  • Saksbehandling etter folketrygdloven, NAV-loven, arbeidsmarkedsloven og lov om sosiale tjenester i NAV
  • Markedsarbeid som samhandling med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, fastleger og andre aktuelle samarbeidspartnere
  • Samarbeid på tvers i kontoret og i eget team, hvor man deler kunnskap og erfaring, samt samhandling om oppgaveløsning.
  • Bruke NAV sine dataverktøy og fagsystem både til møtearena, dokumentasjon av oppfølging, behovsvurderinger, saksbehandling og arkiv

NAV er i endring og omstilling, så endring av arbeidsoppgaver må påregnes.


Kvalifikasjoner

  • Minimum bachelor eller tilsvarende, gjerne innen psykologi, samfunnsfag, helse- og sosialfag, juridiske fag eller statsvitenskap. Lang relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet.
  • Veiledningskompetanse
  • Kommuniserer godt i norsk muntlig og skriftlig
  • God digital kompetanse. Evner å raskt sette deg inn i nye systemer og arbeidsmetoder
  • Innsikt og forståelse av NAV sin rolle i samfunnet

Det er i tillegg ønskelig at du har:

  • Erfaring fra oppfølgings- og endringsarbeid
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
  • Inkluderingskompetanse
  • Erfaring fra saksbehandling og lovanvendelse
  • Erfaring fra NAV er en fordel
  • Kjennskap til lokalt og regionalt arbeidsmarked
  • Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

  • Fleksibel og tilpasningsdyktig med evne til omstilling
  • Evne til å skape gode relasjoner og ta initiativ
  • Selvstendig, effektiv og arbeider systematisk og helhetlig
  • Løsningsorientert, ansvarsbevisst og beslutningsdyktig
  • Tydelig og god på å kommunisere
  • Motiverende og inkluderende
  • Vi ønsker en medarbeider som har engasjement og interesse for markedsarbeid og vårt samfunnsoppdrag

Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt vekt. 

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
  • Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø
  • En dynamisk arbeidsplass med vekt på utvikling, sikkerhet og kunnskapsdeling 
  • Fleksitidsordning
  • Opplæring, kurs og kompetanseheving
  • Stillingen lønnes som førstekonsulent i kode 1408 i lønnsspenn kr 557100 til 594500
  • Gode pensjonsordninger gjennom Statens pensjonskasse

Kontaktinformasjon

Tale Skjegstad, NAV-leder, 98436096


Arbeidssted

Brugata 10


6390 Vestnes


Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV



Referansenr.: 4771583274


Stillingsprosent: 80%


Fast


Søknadsfrist: 05.03.2024



NAV Vestnes

BedriftNAV Vestnes
Om bedriften

NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.

NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.

Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.

Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.

NAVstilling

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger