Jobbsafari
Avlastningssenteret, Randaberg kommune

Avdelingsleder

1 måneder siden
OmrådeRandaberg
Søk senest6.10.2024

Om stillingen

Er du god på å bygge lag, få folk til å trives og kjenne på mestring gjennom faglig fokus og kompetanseheving? Da kan dette være utfordringen for deg.  

Bolig og avlastningstjenesten yter tjenester til personer med utviklingshemming. Det er nå ledig stilling som avdelingsleder for Randaberg Avlastningssenter. Avdelingen har i underkant av 17 årsverk og gir avlastningstilbud til barn og unge voksne med en utviklingshemming. Det ytes også tjenester inn mot en barnebolig i samme bygg. 
Bolig og avlastningstjenesten arbeider etter den verdibaserte metoden Positiv Atferdsstøtte (PAS) - vi er i begynnelsen av implementeringsfasen. I tillegg jobbes det etter "Være sammen” metoden.  
Som avdelingsleder vil du inngå i et lederteam og du vil rapportere til virksomhetsleder. Det jobbes bevisst mot å få til et tett samarbeid på tvers av avdelingene, dette for å styrke ledelsesfaget og faget inn mot tjenesteytingen. 


Arbeidsoppgaver

Du vil ha personalansvar for: 

  • Ansvar for ansettelser 
  • Ansvar for fortløpende oppfølging av ansatte 
  • Ansvar for å gjennomføre medarbeidersamtaler
  • Ansvar for systematisk samarbeid med verneombud og tillitsvalgt i avdelingen
  • Ansvar for å gjennomføre personalmøter mm.

Ansvar for tjenesteyting og fagutvikling i avdelingen sammen med fagleder:

  • God kjennskap til aktuelt lovverk
  • Ansvar for at det ytes forsvarlige tjenester i tråd med lovverk og tjenesteyters vedtak
  • Ansvar for at det til en hver tid gjøres vurdering på driftsrammer som både skal ivareta tjenesteyters behov, samt at ressursene benyttes på best mulig måte 
  • Ansvar for fagmøter 
  • Ansvar for avviksbehandling 
  • Bidra til strategisk arbeid i virksomheten mm. 

Ansvar for drift i avdelingen

  • Ansvar for turnusplanlegging og oppfølging 
  • Ansvar for den daglige driften
  • Ansvar for innkjøp og attestering
  • Ansvar for HMS arbeid, gjennomføring av risikovurderinger og vernerunder mm. 

Kvalifikasjoner

Formell:  

  • Vernepleier/sykepleier 
  • Kjennskap til fagfeltet
  • Erfaring med brukergruppen  
  • Personlig egnethet vektlegges 

Ønskelig:  

  • Ledererfaring  
  • Kunnskap til aktuelt lovverk 
  • Utdanning innen eller god kjennskap til PAS  
  • Kjennskap til metoden "Være sammen” 
  • Faglig innsikt generelt 
  • God økonomiforståelse  
  • Erfaring med turnusarbeid 
  • Generelt gode IKT ferdigheter 

Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig. Min. bestått B2. 

Personlige egenskaper

  • God på relasjonell samhandling  
  • God på å bygge lag  
  • Løsningsorientert  
  • Fleksibel og endringsvillig – du må være innstilt på stadige endringsprosesser 
  • God formidlingsevne både muntlig og skriftlig  
  • Kan være tydelig på krav og forventninger 
  • Stor arbeidskapasitet  
  • Stor grad av selvstendighet og struktur  
  • Gode samarbeidsevner  

Vi benytter DNV sertifisert MAP/matrigma test i denne rekrutteringen. 

Vi tilbyr

  • Vi er Hjem-Jobb-Hjem-bedrift og har tilbud om leasing av el-sykkel 
  • Kort reisetid fra Stavanger sentrum 
  • Seniorpolitiske tiltak 
    Lønn/pensjon
  • Lønn etter avtale.
  • Øvrige lønns- og arbeidsvilkår iht. lokale og sentrale avtaler.
  • Pensjonsordning i Kommunal Landspensjonskasse KLP 

Kontaktinformasjon

Aase Guldbrandsen, virksomhetsleder, +47 930 28 635, [email protected]


Arbeidssted

Torvmyrveien 11


4070 Randaberg


Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Randaberg kommune



Referansenr.: 4852408710


Stillingsprosent: 100%


Fast


Søknadsfrist: 06.10.2024



Avlastningssenteret, Randaberg kommune

BedriftAvlastningssenteret, Randaberg kommune
Om bedriften

Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.600 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".

* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.

Søk etter flere lignende stillinger