Ås kommune søker engasjert driftsansvarlig til kommunens bygninger
Om stillingen
Kan du tenke det å jobbe i vekstkommunen Ås?
Kommunen er i vekst, noe som gir oss mange muligheter i tiden fremover. Vi kan derfor by på spennende og utviklende oppgaver.
Vi ønsker oss flere initiativrike og dyktige medarbeidere som tar ansvar, og som vil bidra til løsninger av kommunens oppgaver.
Kommunen eier formålsbygg, kontorlokaler og utleieboliger som samlet utgjør omkring 150 000 kvadratmeter.
Enhet for eiendom har ca 100 ansatte med ansvar for prosjekter, renhold, forvaltning, drift, vedlikehold, samt en stab med støtteressurser.
Vår visjon er: «Gode bygg, gode tjenester».
Stillingen vil være tilknyttet eiendomsdrift og vedlikehold, som består av 15 erfarne og dyktige medarbeidere (4 tømrere og 11 driftsansvarlige).
Du vil få grundig opplæring i arbeidsoppgavene, opplæring i programmene drift bruker, og kommunens avvikssystem mm.
Vi ønsker oss en engasjert fagperson med gjennomføringsevne, god struktur og gjerne med godt humør.
Arbeidsoppgaver
- Du vil ha ansvar for løpende driftsoppgaver, kontrollrutiner slik som brannrunder, sprinklerkontroll, el. kontroll mm.
- Noe forefallende vedlikehold og reparasjoner av kommunens eide og innleide bygninger
- Du vil få ansvar for egne bygg, men må også bistå med oppgaver på andre bygg
- Rapportere - og følge opp avvik, feil, og utført arbeid i FDVU-systemet Plania
- Andre drifts- og tilsynsoppgaver som naturlig tilhører ansvarsområde
- Informere om forbedringsmuligheter og varsle avvik
- Bidra aktivt med utvikling av gode kunde- og bruker relasjoner samt gode samarbeidsforhold og positive holdninger innen Eiendom.
I takt med endring i, og utvikling av organisasjonen, kan det bli foretatt forandringer i arbeidsoppgavene og stillingsbeskrivelsene.
Kvalifikasjoner
Nødvendige kvalifikasjoner:
- Fagbrev innen byggfaglige områder eller teknisk fagbrev. Lang erfaring med drift/vedlikehold av eiendom kan kompensere for manglende fagbrev.
- Teknisk forståelse og kunnskap om oppgavene
- God kompetanse på digitale verktøy
- God norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
- Må kunne fremvise en tilfredsstillende politiattest
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Førerkort klasse BE
- Erfaring med drift/vedlikehold av eiendom
Personlige egenskaper
- jobber selvstendig og er opptatt av høy kvalitet i arbeidet
- er service og løsningsorientert
- har gode samarbeidsevner
- har interesse for faget og oppgavene
- motiveres av faglig utvikling
- tar initiativ, er strukturert og har evne til systematisk og målrettet arbeid
- setter pris på og bidrar til et godt arbeidsmiljø
Det vil legges vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Muligheten til å arbeide i en kommune med stort samfunnsansvar
- Delta på kurs og faglig opplæring/utvikling
- Godt arbeidsmiljø
- Mulighet til å delta i kommunens vaktordning
- Lønn i henhold til vår lokale lønnspolitikk, bl.a. med tillegg for utvidet kompetanse og ansvar for enkelte stillinger
- Pensjons-, bank- og låneordninger i KLP. Arbeidsgiver betaler mellom 15-22 % av premie til ytelsesbasert- livslang pensjonsordning og gruppelivsforsikring
- For tiden fritidsulykkesforsikring
Ås kommune er en IA- virksomhet, og ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen.
Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Vi oppfordrer også kvinner til å søke!
I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.
Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Kontaktinformasjon
Marit Skramstad Warolin, Avdelingsleder Eiendom og vedlikehold, +47 95971512Arbeidssted
Kroerveien 561435 Ås
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ås kommuneReferansenr.: 5020542197
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.10.2025

