Forebygging og mestring, Gjesdal kommune

Administrativ leder legetjenesten

OmrådeGjesdal
Publisert19.3.2025
Søk senest8.4.2025

Om stillingen

Er du en driftig, selvstendig og positiv person med erfaring fra legesenter? Da vil vi gjerne ha deg med på laget!
Gjesdal legesenter er et moderne og nyåpnet senter (1. august 2023) i hjertet av Ålgård, med kort vei til kollektivtransport og kjøpesenter.

Når det er full drift, består vi av tre kommunalt ansatte fastleger og et dedikert team på 2,5 årsverk hjelpepersonell, i tillegg til 0,5årsverk administrativ ledelse. Vi er en del av tjenesteområdet Helse og velferd i kommunen, med kommuneoverlegen som medisinsk faglig ansvarlig. Stillingen som nå lyses ut er en kombinasjonsstilling der 50% vil være sykepleier på legesenteret, og 50% vil være som administrativ leder for legetjenesten i Gjesdal kommune. Som administrativ leder inngår du i virksomhetsleder Forebygging og mestring sitt lederteam.

Nå ser vi etter en nye kollegaer som vil være en viktig del av vårt dynamiske og trivelige arbeidsmiljø.
Ønsker du en arbeidsplass med engasjerte kollegaer, et godt arbeidsmiljø og en viktig rolle i lokalsamfunnet? Da håper vi å høre fra deg!


Arbeidsoppgaver

  • Økonomisk ansvar.
  • Personalansvar.
  • Fagansvarlig for hjelpepersonell på Gjesdal legesenter.
  • Administrasjon av legetjenesten sammen med medisinsk faglig ansvarlig.
  • Telefon/rådgivning.
  • Betjene resepsjon.
  • Kontorarbeid som postekspedering, arkivering, skanning og andre forefallende oppgaver.
  • Varebestilling.
  • Blodprøvetaking.
  • EKG, spirometri, 24-timers blodtrykk.
  • Sårbehandling.
  • Vaksinering/injeksjoner.
  • Assistere legene ved undersøkelser m.m.

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier.
  • Ønskelig med erfaring som leder.
  • Erfaring fra legesenter eller tilsvarende stilling.
  • Gode digitale ferdigheter og evne til å sette deg inn i nye IT-systemer ved behov.
  • Beherske norsk flytende, muntlig og skriftlig. 

Personlige egenskaper

  • Har gode samarbeidsevner og evner å bidra positivt i et tverrfaglig team.
  • Er serviceinnstilt, fleksibel og imøtekommende, med et ønske om å skape en trygg og god opplevelse for pasientene.
  • Har evne til å håndtere en travel arbeidshverdag, samtidig som du opprettholder struktur og kvalitet i arbeidet.
  • Er nøyaktig, effektiv og ansvarsbevisst, med et øye for detaljer og evne til å følge opp oppgaver selvstendig.
  • Har en løsningsorientert og proaktiv tilnærming til utfordringer.
  • Trives både med selvstendig arbeid og som en del av et team.

Vi tilbyr

  • Konkurransedyktig lønn.
  • God pensjonsordning i  KLP / SPK  med lånemuligheter.
  • Mulighet for barnehageplass for ansattes barn.
  • Vi har en personalhytte på Hellvik til utleie for alle ansatte. 
  • Variert og spennende arbeid med høyt fokus på fagutvikling. 
  • Trivelig og lærerikt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer. 
  • Vi verdsetter høy kunnskap og kompetanse i våre tjenester og tilbyr relevant videreutvikling/utdanning der det er hensiktsmessig.

Bedre sammen? - er Gjesdal kommune sin visjon. Med verdiene

  • Framtidsretta?- Vi ser etter muligheter, og finner bærekraftige løsninger sammen.? 
  • Inkluderende?- Sammen skaper vi et godt arbeidsmiljø og et trygt samfunn for alle.? 
  • Lagspillere?- Vi møter andre med respekt, vi samarbeider og gjør hverandre gode.? 

Vi har?heltidskultur?for å sikre god kvalitet, kontinuitet og kompetanse for alle ansatte og de vi er til for, samt et godt arbeidsmiljø og forutsigbarhet for den enkelte medarbeider. 

Vi ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler?mangfoldet?i samfunnet. Derfor oppfordrer vi alle kvalifiserte til å søke - uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet eller hull i CV-en. 

Attester og vitnemål
Vi ber om at du laster opp attester og vitnemål, i PDF-format, sammen med søknaden din. Utenlandske vitnemål må ha norsk godkjenning fra Hk-dir og utenlandske attester oversatt til et skandinavisk språk eller engelsk. Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på bl.a. verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet. Ansettelse skjer etter gjeldende regler og tariffavtaler. I stillinger der politiattest kreves skal denne leveres (ikke eldre enn 3 mnd.) ved tiltredelse i stillingen. 

Kontaktinformasjon

Kristine Os, virksomhetsleder Forebygging og mestring, 41532740, [email protected]

Arbeidssted

Ole Nielsens vei 20
4330 Ålgård

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: Gjesdal kommune

Referansenr.: 4941040902
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.04.2025

Forebygging og mestring, Gjesdal kommune

BedriftForebygging og mestring, Gjesdal kommune
Om bedriften

Gjesdal kommune har i overkant av 12 000 innbyggere, og har en ung befolkning. Kommunesenteret Ålgård ligger ca 14 km sørøst for Sandnes langs E39. Vi har nærhet både til unik natur og friluftsområder samtidig som vi er nær større byer. Kommunen jobber etter en smart city-strategi som forplikter oss til å redusere negative miljø- og samfunnspåvirkninger, øke effektiviteten ved å ta i bruk smart teknologi og styrke muligheten for innbyggerne, næringslivet og frivillige aktører til i fellesskap å bidra til kommunens utvikling.

I Gjesdal kommune skal vi forvalte våre ressurser slik at vi skaper mest mulig verdi for våre innbyggere. Vi er derfor opptatt av å utvikle en lærende organisasjon der vi har fokus på kontinuerlig forbedring og å bli gode sammen. Dette gir den enkelte medarbeider faglige utfordringer og medansvar for å utvikle kommunen videre. Gjesdal kommune strekker seg langt - både for lokalsamfunnet, innbyggere og for ansatte.

Vil du være med på et svært ambisiøst lag for fremtiden vår?

Søk etter flere lignende stillinger

Lignende stillinger